  • Data: 2003-07-22 21:22:47
    Temat: Re: prawo autorskie a przegrywanie plyt CD
    Od: ".Kamil." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Janusz 'Kali' Kaliszczak" <k...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:bfk4rk$deq$1@news.onet.pl...

    > Ze nie poszli siedziec ani nie odpowiadaja za to, wcale nie oznacza, ze
    > nie powinni.

    coz, nie mam ochoty w tym momencie rozstrzygac czy takie prawo jest glupie,
    czy nie, ale czuje, ze tego typu ochrona praw artysty powinna w takim razie
    uderzac takze w producentow nosnikow, urzadzen do przegrywania itp - karac
    nalezy takze ich oraz dystrybnutorow tego typu sprzetu. 99% ludzi korzysta z
    magnetofonu dwukasetowego, by dokonac przestepstwa, podobnie rzecz sie ma z
    wlascicielami nagrywarek, mp3-playerow, itp. wszyscy sa w mniejszym lub
    wiekszym stopniu winni i sprzyjaja rozwojowi groznych przestepstw! kiedy
    policja sie wezmie za nich? oczywiscie ktos powie, ze kupujac plyte cd-r
    jakis ulamek trafia do organizacji broniacych praw artystow, zatem
    przegrywajacy jest w pewien sposob czysty - czy nie tak sie dzieje? nie jest
    to okolicznosc lagodzaca? oczywiscie wszyscy wiedza, ze z tych pieniedzy nic
    a nic nie trafia do artystow, a w kazdym razie nie tych co pieniedzy
    potrzebuja najbardziej, no ale przeciez po to wlasnie wprowadzono te oplaty.
    zatem czy policja ma prawo zarekwirowac mi przegrane plyty wobez powyzszego?

    > Masz calkowita racje

    i to jest wlasnie nonsens, jakies wyrywkowe czesanie paczek na poczcie celem
    znalezienia przegranego CD, podczas gdy milion polakow trzyma na twardym
    dysku terabajty MP3! to kretynizm! kazdy wlasciciel MP3 playera powinen byc
    rewidowany celem sprawdzenia, czy ma oryginal pozwalajacy mu na zripowanie
    sobie kawalkow! przeciez to idiotyzm...

    > Jezeli przedstawisz oryginal, z ktorego wykonales kopie i udowodnisz ze
    > jest twoj, to jest szansa, ze przy duuuzej dozie dobrej woli, uwierza Ci
    ;)

    > od kradziezy?
    > Nie popelniac jej ;)

    nie, nie od kradziezy, od tego, ze koles bedzie mial sprawe w sadzie. co
    powiedzialby adwokat i jak pokierowalby wszystkim, zeby dali mu swiety
    spokoj? jak zeznawac na komisariacie/w sadzie w takiejs prawie, by nie dac
    sie zamotac i uniknac kretynskiej kary?
    pozdr
    ka