  • Data: 2003-07-22 21:39:00
    Temat: Re: prawo autorskie a przegrywanie plyt CD
    Od: ".Kamil." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bfjre9$pim$1@absinth.dialog.net.pl...

    > notatki od kolegi nie, gdy kolega, który jest właścicielem notatek na to
    > się zgodził. (pomijam wątki bardziej skomplikowane)
    > Sorry, że to jest dla dziebie dziwne, ale kserowanie książek niestety nie
    > jest dozwolone, a to, że się to robi, to już inna sprawa.

    ale pozyczac je mozna - kopiowac nie. ja sadzilem, ze na uzytek wlasny moge
    sobie skserowac ksiazke, ktora wlasnie kupilem, by np. nie pozaginac rogow.
    co innego, gdybym, rozprowadzal ja i czerpal z tego zyski. a przeciez setki
    bibliotek pozbawiaja zysku wydawcow i nikt z tego nie robi afery - wiekszosc
    po pozyczeniu raczej nie biegnie kupic oryginau, zatem wniosek jest prosty
    biblioteki przyczyniaja sie do smierci wydawnictw!

    > to zależy w jaki sposób go zdobył, tak samo jak nie idzie się siedzieć za
    > to, że ma się płyty w domu, tylko za to, jak się je zdobyło.

    czyli jesli mam 2000 przegranych plyt, to musze udowodnic, ze pochodza z
    oryginalow, ktore kupilem? a to nie sad musi mi udowodnic, ze je przegralem
    od kogos? mam trzymac na nie rachunki? a co, jak moja kolekcja splonela,
    albo mnie okradli?

    > siedziec, albo placil grzywne
    > to mało jeszcze słyszałeś

    faktycznie malo - sciganie tego typu procederow przypomina walke z
    wiatrakami i niczemu nie sluzy, skoro w warszawie na stadionie mozna od reki
    kupic cale dyskografie w mp3. to policji nie interesuje, bo bierze od
    piratow w lape, ale sciganie melomana za przegrywanie nagran - tu sie moze
    oficer wykazac. moj szacunek dla prawa i tego zidiocialego systemu dawno
    nie byl tak niski.....
    pozdr
    ka