  • Data: 2003-07-22 20:37:57
    Temat: Re: prawo autorskie a przegrywanie plyt CD
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd wrote:

    > IMHO gdyby tak było zbyteczny - w odniesieniu do programów
    > komputerowych byłby art. 75 ust. 2 pkt 1 albowiem uprawnienie
    > to wynikałoby właśnie z art. 23, który nie powinien być interpretowany
    > rozszerzająco.

    Chyba, że Art. 23 nie dotyczy programów komputerowych :)

    > Nie dostrzegam w pojęciu "korzystanie" z utworu prawa do
    > jego kopiowania. Poza tym jeśli kupujesz płytę CD z muzyką,
    > a na niej jest klauzula o zakazie kopiowania to sprawa jest
    > chyba prosta - a chyba każda płyta, książka, czasopismo,
    > posiadają takie zastrzeżenie.

    Autorzy wymienianych przeze mnie komentarzy twierdzą, że właśnie Art 23
    jest wyjątkiem od decydowania przez uprawnionego o możliwości wykonania
    kopii muzyki lub ksera książki umożliwia korzystanie z nich w gronie osób
    pozostających w stosunkach osobistych _bez zgody_ autora (i stąd właśnie są
    opłaty na rzecz twórców przez producentów urządzeń reprodukujących).
    Wydaje mi się trochę dziwne, że tak wielu autorów (w tym profesorów) się myli,
    choć oczywiście nie można tego wykluczyć.

    > A poza tym proszę nie karmić troli ;)

    Chodzi Ci o niekarmienie mnie czy przedmówcy czyli poilkj (bez urazy)? ;)

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl