    Date: Fri, 02 Jul 2010 09:57:18 +0200
    From: jedrus <j...@n...btx.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawa z tytułu opłacania ZUS

    Danusia pisze:

    > No jak jestes właścicielm firmy to ja jestem księdzem. Dlaczego? bo człowiek
    > płacący różne podatki od 15 lat doskonale wie że leczenie to składka tzw
    > "zdrowotna" która idzie na NFZ, a ZUS nie ma z tym nic wspólnego.

    Formularz na ubezpieczenie zdrowotne skladasz do ZUS

    > Tak samo wszyscy kolejno wypowiadający sie bredzą swa niekompetencją pisząc
    > o ZUS i leczeniu.

    To juz nie jego broszka do jakiej szufladki kasa zostanie przekazana a
    szkoda. Kiedys pytalem panienke z okienka w ZUS, gdzie moge zobaczyc
    rozliczenie mojej skladki zdrowotnej. Odpowiedzi z e r o. Ma byc skladka
    i juz - odpowiada urzedniczka ale kompletnie nie jest zorientowana na co
    idzie ta skladka. Ja zreszta tez. Na http://zdrowiomat.btx.pl/ jest dosc
    ciekawy moim zdaniem pomysl na zmniejszenie kolejek, tylko chora kase
    nalezy chciec zreformowac a nie ciagle mowic o reformie. Gdyby np.
    emerytki a raczej "emerytki paple" nie przesiadywaly ciagle ( to tez
    jakis sposob na samotne zycie) w lekarskich gabinetach, to i problem z
    kolejkami bylby mniejszy. Zdejmuje sie z takiej karty kwote za wizyte,
    za utrzymanie placowki, za budowe nowych szpitali.... a to co zostanie
    kumuluje sie lub nie na kolejny miesiac rozliczeniowy. Dzisiaj jest
    niestety tak jak napisal przedpisca. Placi skladke, placi za siebie i
    jezeli nie korzysta z uslugi medycznej to nic mu sie nie kumuluje, bo
    przeciez placi na te rogadane emerytki ktore na jego konto prowadza
    zycie towarzyskie w placowkach NFZ. Placi tez na "palace" NFZ cokolwiek
    mialoby to znaczyc.
    Art. 68 Ustawy Zasadniczej ( Konstytucja ) traktuje o rownym dostepie do
    ochrony zdrowia ale jaka to rownosc?
    W pkt3 tego art. jest mowa o dzieciach wiec dobrze byloby, coby
    przedpisca poczytal sobie te zapisy i podjal odpowiednie kroki.
    W koncu to panstwo wzielo na siebie obowiazeck ochrony zdrowia swoich
    poddany... ups, obywateli.

    --
    jedrus

    Kiedy leje a brak chmurki, to ktos z Tobą leci w kulki.
    http://lecawkulki.eu/ , a Mokotów jest tu: http://mokotow.btx.pl/