  • Data: 2010-07-02 08:44:46
    Temat: Re: prawa z tytułu opłacania ZUS
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-07-02 08:44, szerszen pisze:

    > Użytkownik "JeSt" <o...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > to dosc proste, oczywiscie pod warunkiem ze w ciagu swojego zycia
    > zawodowego tez bedziesz zarabial przynajmniej ze 3-4 tys euro na lapke

    Nic podobnego. Powtarzam po raz nie-wiem-który:

    Weź sobie jakiegoś sprytszita (może być Excel) i wstukaj do A1:
    =fv(0,05/12;40*12;600)
    (Te 600 wziąłem z sufitu, należy tu wpisać wysokość średniej miesięcznej
    składki na ZUS)
    To co się wyświetli, te 915tys zł, to Twój kapitał po 40 latach pracy.
    Tak działa procent składany.

    A poniżej wstukaj:
    =A1*0,05/12
    - to jest miesięczna emerytura (nieopodatkowana!), na którą sam sobie
    uskładasz. Tylko z odsetek!!! Nie ruszając kapitału.

    A kapitał zostaje i możesz go komuś zapisać w spadku.

    Oczywiście, w ciągu tych 40 lat mogą zdarzyć się różne zawirowania. Ale
    one działają w obie strony. Jest też inflacja, ale jest też możliwość
    inwestowania nieco bardziej efektywnego, niż bankowa lokata. To powyżej,
    to tylko najprostsze oszacowanie pokazujące jak nas państwo okrada.

    Tylko idioci i złodzieje (w tym Jotte) popierają państwowe przymusowe
    ubezpieczenia emerytalne.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy