eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawa niezadowolonej konsumentkiRe: prawa niezadowolonej konsumentki
  • Data: 2007-02-21 08:08:49
    Temat: Re: prawa niezadowolonej konsumentki
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Powiedział(a) *Andrzej Lawa* na tej grupie:

    >> a czy przypadkiem to nie sprzedający ma udowodnić, że jej nie było
    >> (jeżeli nie minęło 6 miesięcy od zakupu i Neo uzna, że towar jest
    >> niezgodny z umową)?
    >
    > Nie. To ona chce osiągnąć skutek prawny (naprawienie szkody), więc to
    > ona musi udowodnić zasadność roszczenia.

    Art. 4 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    oraz o zmianie Kodeksu cywilnego: "Sprzedawca odpowiada wobec
    kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest
    niezgodny z umową; w przypadku *stwierdzenia niezgodności przed upływem
    sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się*, że istniała ona w
    chwili wydania."

    Zatem skoro jest domniemanie, to może ono być obalone wyłącznie
    dowodem osoby, która chce wykazać coś przeciwnego.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl <==

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1