  • Data: 2019-06-02 06:57:24
    Temat: Re: prawa dwa
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Księża nawet śmieciówek nie mają. Jeśli mają, to wskaż.

    No to zacznijmy od ogona:
    Każdy może przyjechać i wsiąść sobie parafię (jak się zwolni)?
    Nawet jeśli miałbyś rację że odpowiedzialność biskupa+ nie wynika z
    zatrudnienia w ramach prawa pracy to po prostu by znaczyło że
    odpowiedzialność leci po innej ścieżce prawnej.
    AFAIR był jeden przypadek pedofila zakonnika katechety w szkole
    państwowej. Tam KRK nie miał żadnej roli w nawiązaniu stosunku pracy
    nawet jeśli nie był _formalnym_ pracodawcą?

    IMHO na chwilę obecną i średnią przyszłość sytuacja prawna "całkowicie
    wyjątkowa" działaby na niekorzyść KRK. Owszem przebicie się "w górę" z
    prawomocnymi wyrokami skazującymi (za proboszcza/wikarego) trwałoby
    zapewne wyraźnie dłużej ale marzenie "wrogów KRK" żeby zrobić prawo/bat
    praktycznie tylko na KRK byłoby znacznie prostsze do realizacji. Zawsze
    jest "coś za coś". Ja się mogę średnio trudno zgodzić że sprawa
    (*nowych*) przypadków pedofilii w KRK jest "rozdymana" ale jakieś nowe
    przypadki BĘDĄ przy tej ilość księży+. Statystyczne cuda najczęściej
    zdarzają się na skutek fałszowania statystyk.

    --
    A. Filip