  • Data: 2019-06-04 16:48:59
    Temat: Re: prawa dwa
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.06.2019 o 11:23, J.F. pisze:

    > Zakladajac, ze szkola zawiera umowe z PTTK, a nie z konkretnym
    > przewodnikiem z polecenia/listy PTTK,
    > to spodziewa sie wlasciwego wykonania uslugi. Gwalt nie wchodzi w zakres.

    Toteż z tego powodu nie kojarzę, by PTTK się w coś takiego angażował.

    > A jesli schronisko niedostosowane do przebywania dzieci, bo np nie ma
    > mozliwosci zapewnienia bezpieczenstwa ... to czy nie powinnien PTTK
    > odmowic ?

    Nie znam żadnego przepisu, który by to normował. Zresztą problem jest
    dość złożony. Przepis określa minimalną ilość opiekunów, na liczbę
    dzieci, ale nie określa kto ma pilnować dzieci, jak opiekunowie po
    prostu śpią. A spać przecież na kilkudniowej wycieczce muszą.

    > Tylko znow - umowa jest pewnie z ajentem konkretnego schroniska.
    > I na udostepnieje pokojow i wyzywienie, nie na organizacje wycieczki
    > szkolnej ... a moze sie myle ?

    Pewnie różnie bywa.

    > P.S. Czy mi sie wydaje, czy przewodnik PTTK jest obowiazkowy,
    > przynajmniej w niektorych miejscach ?

    Nie chce mi się szukać, ale zapewne możesz mieć racje. Zaczął bym szukać
    od Parków Narodowych i muzeów.