  • Data: 2019-05-31 23:44:06
    Temat: Re: prawa dwa
    Od: u2 <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > OK! Ale do tego jest Ustawa powodująca, ze ta odpowiedzialność cywilna
    > jest ponoszona na podstawie "tzw. ryzyka". Wskaż ustawę, która przenosi
    > na Kościół odpowiedzialność cywilną Księdza. N ie twierdzę, ze nie ma,
    > ale nie znam i nie przychodzi mi do głowy żaden pomysł, by to wykazać.
    > Jak znajdziesz (Ty, albo ktoś inny) to nie mam nic przeciwko temu. Ale
    > znajdź.

    https://www.prawo.pl/prawo/kosciol-odpowiada-za-gwal
    t-ksiedza-jest-orzecznictwo-etpc,309002.html

    Poznański Sąd Apelacyjny utrzymał wyrok milionowego zadośćuczynienia dla
    kobiety gwałconej w dzieciństwie przez księdza. Zapłacić ma Towarzystwo
    Chrystusowe dla Polonii Zagranicznej, które już zapowiada wniesienie
    skargi kasacyjnej do Sądu Najwyższego. Nie wiadomo jak problem
    rozstrzygnie SN, ale Europejski Trybunał Praw Człowieka już orzekał w
    takiej sprawie i uznał odpowiedzialność instytucji za takie czyny.

    --
    I love love