    From: "mapek" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawa autorskie - fragment mapy
    Date: Mon, 28 Apr 2008 09:33:21 +0200

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości
    news:pan.2008.04.27.13.52.55@rudak.org...

    > Jak przymuszają? Łamią kości albo chociaż wykręcają palce?

    Mówią: jak nie zapłacisz damy znać do Prokuratury. Było by to OK, jeśli
    kwoty przez nich żądane były rozsądne. A oni te kwoty ustalili na takim
    poziomie, żeby były porównywalne z kosztami adwokata i sprawy sądowej.
    Ludzie więc płacą, bo to mniej zachodu niż iść do sądu (poza tym mają czyste
    "papiery")

    Firmy robiące strony robią mapki animowane za parędziesiąt zł. I przekazują
    prawa do nich.
    Mam pytanie: czy za coś takiego (pierwsza z brzegu wygooglana mapka, podobna
    do tych, o które Map1 się procesuje): http://www.mtp.pl/all/pl/18838.html
    płacił byś 600zł+VAT rocznie!? A jakby Map1 wymyśliło sobie cenę 6000zł za
    taki fragmencik? Też OK? A podejrzewam, że jakby parę osób przycisnęli to by
    im zapłaciły (ze strachu przed sprawą karną)- 6000x3=18000zł

    > Tj.? Jakkolwiek sądzę, że prokuratura odpuści taki bzdetny temat --
    > sądzisz, że poinformowanie kogoś, że jeśli nie zapłaci odszkodowania, to
    > pokrzywdzony skorzysta z możliwości zawiadomienia organów ścigania jest
    > karalne?

    Kilkaset tysięcy złotych to bzdetny temat?
    Zawiadamiać mają prawo, ale uzależnienie wycofania się z tego od zapłaty
    kilkakrotnie zawyżonego odzkodowania (i to jeszcze pomnożone przez 2 lub 3,
    bo takie jest prawo) jest wg mnie co najmniej naganne.

    -M.