    From: "Jackare" <j...@B...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: praktyki kanarów. Jak to jest wg prawa?
    Date: Wed, 1 Aug 2007 11:57:05 +0200

    > mnie tylko zastanawia na jakiej to w ogole podstawie? TO nie ja zadam
    > zmiany trasy, a kanar moze wezwac policje na najblizszy przystanek.

    Na podstawie regulaminu usług przewoźnika na który godzisz sie wchodząc do
    jego pojazdu, czyli zgadzasz sie na warunki umowy na wykonanie przewozu.
    Jeżeli postapisz wbrew umowie - stosuje się kary umowne albo KC. Opłata
    dodatkowa to taka kara umowna.
    Komunikacja miejska nie jest żadnym przymusem tylko normalną odpłatną
    usługą.
    Gminy wg prawa są zobligowane do jej zorganizowania ale nikt nie pisze na
    jakich warunkach. Ma byc zorganizowane, a czy szanowpnego pana/panią stać na
    korzystnie z usłgug czy nie lub czy sz.p ma chęć jazdy brudnym autobusem czy
    tez nie to już zupełnie inna sprawa. Można jechac na warunkach wg których
    gmina zorganizowała komunikację lub iść piechotą bądź jechac własnym
    środkiem transportu.
    --
    Jackare