    From: "Kane" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pozew sądowy - odsetki
    Date: Tue, 17 Feb 2009 20:09:59 +0100

    Dzieki za odpowiedz, pozwole sobie wkleic pozew - prosze mi powiedziec czy
    to jest forma do przyjęcia przez sąd:

    Sąd rejonowy w Krakowie,
    ul. Przy Rondzie 7
    31-547 Kraków

    Wydział IV Gospodarczy Sądu Rejonowego dla Krakowa-Śródmieścia w
    Krakowie

    Powód: xxx
    Pozwany:xxx

    POZEW
    o zapłatę należności

    W. P. S. x,33 zł plus należne odsetki (liczone od dnia upływu terminu
    zapłaty na fakturze do dnia zapłaty)

    W imieniu własnym wnoszę o:

    1)Z uwagi na upłynięcie terminu ostatecznego wezwania do zapłaty oraz braku
    tejże pozywam firmę xxx spółka z ograniczoną odpowiedzialnością o spłatę
    należności wraz z odsetkami wobec mojej firmy wnosząc jednocześnie o
    przeprowadzenie dowodu na okoliczność, że pozwany nie zapłacił.
    2)Rozpoznanie sprawy w trybie nakazowym
    3)Obciążenie kosztami postępowania sądowego pozwanego
    4)W razie przekazania sprawy do zwykłego postępowania o przeprowadzenie
    rozprawy pod nieobecność powoda i wydanie wyroku zaocznego

    Suma zadłużenia o które pozywam firmę xxx to x,33 zł plus należne odsetki
    (liczone od dnia upływu terminu zapłaty z faktury VAT do dnia uregulowania
    należności tj. zapłaty). W załączniku: kopie faktur VAT podpisane i podbite
    przez pozwanego, potwierdzone saldo oraz zrealizowana kompensata.

    UZASADNIENIE:

    Sprzedałem towar (xxx) spółce xxx, spółka xxx sprzedała go swoim
    kontrahentom, otrzymała za niego zapłatę od swoich kontrahentów mimo to
    należność za towar wg faktur nie została uregulowana wobec mojej firmy a
    firma xxx w sposób konsekwentny uchyla się od zapłaty. Pozwany został
    wielokrotnie poinformowany o wielkości zadłużenia oraz jego upływającym
    terminie (pisemnie, telefonicznie, osobiście przy dostawie). Ostateczne
    wezwanie do zapłaty z terminem 14 dniowym także zostało zignorowane - poza
    korektą faktury na drobną część towaru którego firma xxx nie sprzedała oraz
    kompensaty należności na towar który kupiliśmy od firmy xxx by zmniejszyć
    zadłużenie firmy xxx wobec mojej firmy - nie wpłynęło na nasze konto nic
    mimo znacznego przeterminowania należności. W załączniku: kopia wezwania do
    zapłaty oraz dowód odebrania korespondencji zawierającej wezwanie.

    Informuję także że firma xxx w czasie naszej współpracy zmieniła siedzibę
    stąd różnica w danych adresowych na fakturze VAT i w aktualnym adresie
    pozwanego.

    ZAŁĄCZNIKI:

    - kopie faktur niezapłaconych w ilości sztuk ....
    potwierdzenie salda
    ostateczne wezwanie do zapłaty
    odpis pozwu
    odpis załączników
    KRS pozwanego
    potwierdzenie odbioru korespondencji zawierającej ostateczne wezwanie do
    zapłaty