  • Data: 2009-02-17 21:14:43
    Temat: Re: pozew sądowy - odsetki
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kane wyskrobał(a):
    > Od razu zapytam:
    >
    > pozew napisalem wg informacji z netu, wielokrotnie pisano tam by do
    > pozwu dolaczyc koniecznie 'odpis zalacznikow' i 'odpis pozwu'. Czy
    > chodzi o zwykle potwierdzone przezemnie kopie/ksero pozwu i
    > wszystkich zalacznikow czy mam to potwierdzic o notariusza ?

    Całkiem zgrabnie wyszło. Uzasadnienie mogłoby być trochę dłuższe, może
    bardziej wyczerpujące i mniej emocjonalne. Spróbuj je opisać chronologicznie
    i bardziej "po bożemu" - napisz po kolei jak było, bo sędzia to też człowiek
    i nie chciałby czytać 10 razy tego samego żeby zrozumieć o co chodzi.
    Pamiętaj, że to Ty musisz udowodnić coś i przekonać do czegoś sąd, a nie sąd
    musi Cię zrozumieć.

    Dobrą praktyką jest przywoływanie w uzasadnieniu dowodów, które wstawiasz
    jako załączniki. A więc piszesz, że coś tam się zdarzyło i w następnej
    linijce piszesz "Dowód: kopia faktury nr___ z dnia ___". I dalej następne
    zdania uzasadnienia.

    Odpis to znaczy po polsku zwykłe ksero, bez żadnego poświadczenia. Jak
    sądowi będzie potrzebny oryginał, to Cię wezwie do jego przedstawienia.
    Jeśli tylko załączasz własny KRS, to lepiej dać oryginał.

    --
    .B:artek.