  • 1. Data: 2009-02-17 17:53:28
    Temat: pozew sądowy - odsetki
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    Witam

    Jak w pozwie sądowym (postępowanie nakazowe) wpisac ze wnosze o zaplate wraz
    z odsetkami ? Czy mam je obliczyc i wpisac ich sume ?

    Dokladniej:
    Nalezy podac wartosc sporu i dopisek "plus należne odsetki obliczone na
    dzień spłaty zadłużenia" (i wtedy to dłużnik/komornik oblicza odsetki
    ustawowe) czy inaczej - wartośc sporu i dopisek "plus należne odsetki [suma]
    obliczone na dzień [data zlozenia pozwu]"

    Pozdrawiam

    Kane

  • 2. Data: 2009-02-17 18:38:24
    Temat: Re: pozew sądowy - odsetki
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Kane wyskrobał(a):
> [...]
    > odsetki ustawowe) czy inaczej - wartośc sporu i dopisek "plus należne
    > odsetki [suma] obliczone na dzień [data zlozenia pozwu]"

    To pierwsze, czyli WPS + odsetki liczone od dnia... do dnia zapłaty. Odsetki
    policzy dłużnik albo komornik.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-02-17 19:01:16
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    Nie możesz podać/policzyć kwoty, bo sprawa może trwać wiele lat.
    Ale, że się o nie upominasz , napisz,
    wtedy należą się za cały okres,
    nie tylko za ostatnie 3 lata trwania sprawy sądowej.

    --
    (tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
    Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo

  • 4. Data: 2009-02-17 19:09:59
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    Dzieki za odpowiedz, pozwole sobie wkleic pozew - prosze mi powiedziec czy
    to jest forma do przyjęcia przez sąd:

    Sąd rejonowy w Krakowie,
    ul. Przy Rondzie 7
    31-547 Kraków

    Wydział IV Gospodarczy Sądu Rejonowego dla Krakowa-Śródmieścia w
    Krakowie

    Powód: xxx
    Pozwany:xxx

    POZEW
    o zapłatę należności

    W. P. S. x,33 zł plus należne odsetki (liczone od dnia upływu terminu
    zapłaty na fakturze do dnia zapłaty)

    W imieniu własnym wnoszę o:

    1)Z uwagi na upłynięcie terminu ostatecznego wezwania do zapłaty oraz braku
    tejże pozywam firmę xxx spółka z ograniczoną odpowiedzialnością o spłatę
    należności wraz z odsetkami wobec mojej firmy wnosząc jednocześnie o
    przeprowadzenie dowodu na okoliczność, że pozwany nie zapłacił.
    2)Rozpoznanie sprawy w trybie nakazowym
    3)Obciążenie kosztami postępowania sądowego pozwanego
    4)W razie przekazania sprawy do zwykłego postępowania o przeprowadzenie
    rozprawy pod nieobecność powoda i wydanie wyroku zaocznego

    Suma zadłużenia o które pozywam firmę xxx to x,33 zł plus należne odsetki
    (liczone od dnia upływu terminu zapłaty z faktury VAT do dnia uregulowania
    należności tj. zapłaty). W załączniku: kopie faktur VAT podpisane i podbite
    przez pozwanego, potwierdzone saldo oraz zrealizowana kompensata.

    UZASADNIENIE:

    Sprzedałem towar (xxx) spółce xxx, spółka xxx sprzedała go swoim
    kontrahentom, otrzymała za niego zapłatę od swoich kontrahentów mimo to
    należność za towar wg faktur nie została uregulowana wobec mojej firmy a
    firma xxx w sposób konsekwentny uchyla się od zapłaty. Pozwany został
    wielokrotnie poinformowany o wielkości zadłużenia oraz jego upływającym
    terminie (pisemnie, telefonicznie, osobiście przy dostawie). Ostateczne
    wezwanie do zapłaty z terminem 14 dniowym także zostało zignorowane - poza
    korektą faktury na drobną część towaru którego firma xxx nie sprzedała oraz
    kompensaty należności na towar który kupiliśmy od firmy xxx by zmniejszyć
    zadłużenie firmy xxx wobec mojej firmy - nie wpłynęło na nasze konto nic
    mimo znacznego przeterminowania należności. W załączniku: kopia wezwania do
    zapłaty oraz dowód odebrania korespondencji zawierającej wezwanie.

    Informuję także że firma xxx w czasie naszej współpracy zmieniła siedzibę
    stąd różnica w danych adresowych na fakturze VAT i w aktualnym adresie
    pozwanego.

    ZAŁĄCZNIKI:

    - kopie faktur niezapłaconych w ilości sztuk ....
    potwierdzenie salda
    ostateczne wezwanie do zapłaty
    odpis pozwu
    odpis załączników
    KRS pozwanego
    potwierdzenie odbioru korespondencji zawierającej ostateczne wezwanie do
    zapłaty

  • 5. Data: 2009-02-17 19:11:52
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > odpis załączników
    > KRS pozwanego
    > potwierdzenie odbioru korespondencji zawierającej ostateczne wezwanie do

    Od razu zapytam:

    pozew napisalem wg informacji z netu, wielokrotnie pisano tam by do pozwu
    dolaczyc koniecznie 'odpis zalacznikow' i 'odpis pozwu'. Czy chodzi o zwykle
    potwierdzone przezemnie kopie/ksero pozwu i wszystkich zalacznikow czy mam
    to potwierdzic o notariusza ?

    Pozdrawiam

    Kane

  • 6. Data: 2009-02-17 21:14:43
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Kane wyskrobał(a):
> [...]
    > chodzi o zwykle potwierdzone przezemnie kopie/ksero pozwu i
    > wszystkich zalacznikow czy mam to potwierdzic o notariusza ?

    Całkiem zgrabnie wyszło. Uzasadnienie mogłoby być trochę dłuższe, może
    bardziej wyczerpujące i mniej emocjonalne. Spróbuj je opisać chronologicznie
    i bardziej "po bożemu" - napisz po kolei jak było, bo sędzia to też człowiek
    i nie chciałby czytać 10 razy tego samego żeby zrozumieć o co chodzi.
    Pamiętaj, że to Ty musisz udowodnić coś i przekonać do czegoś sąd, a nie sąd
    musi Cię zrozumieć.

    Dobrą praktyką jest przywoływanie w uzasadnieniu dowodów, które wstawiasz
    jako załączniki. A więc piszesz, że coś tam się zdarzyło i w następnej
    linijce piszesz "Dowód: kopia faktury nr___ z dnia ___". I dalej następne
    zdania uzasadnienia.

    Odpis to znaczy po polsku zwykłe ksero, bez żadnego poświadczenia. Jak
    sądowi będzie potrzebny oryginał, to Cię wezwie do jego przedstawienia.
    Jeśli tylko załączasz własny KRS, to lepiej dać oryginał.

    --
    .B:artek.

  • 7. Data: 2009-02-17 21:43:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kane pisze:

> [...]
    > odpis załączników
    > KRS pozwanego
    > potwierdzenie odbioru korespondencji zawierającej ostateczne wezwanie do

    KRS pozwanego jest zbędny. Czy w. p. s. przekracza 10 tysięcy zł?
    Jeśli nie, to pozew trzeba napisać na formularzu urzędowym.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-02-17 21:45:24
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Liwiusz pisze:

    > KRS pozwanego jest zbędny. Czy w. p. s. przekracza 10 tysięcy zł?
    > Jeśli nie, to pozew trzeba napisać na formularzu urzędowym.

    Różnie bywa z tą zbędnością. Znam sąd, który wymaga krs pozwanego dla
    wykazania charakteru gospodarczego sprawy.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 9. Data: 2009-02-17 21:52:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > Różnie bywa z tą zbędnością. Znam sąd, który wymaga krs pozwanego dla
    > wykazania charakteru gospodarczego sprawy.

    A jak niby z KRS ma wynikać charakter gospodarczy sprawy? Że jak
    pozwę XXX sp. z o.o. to sąd nie wie, czy to firma? Zresztą niewłaściwość
    sądu to zarzut przysługujący pozwanemu, a nie badany z urzędu chyba. Ja
    bym nie ryzykował, chyba że komuś nie zależy na 30zł. W ostateczności
    dla sądu-dziwaka KRS można złożyć później, albo się żalić.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-02-17 22:52:04
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Liwiusz pisze:
    W ostateczności
    > dla sądu-dziwaka KRS można złożyć później, albo się żalić.

    Będziesz kopał się z koniem? Prościej jednak dołączyć ten krs pozwanego.

    Przy okazji masz czarno na białym udowodnione właściwe oznaczenie
    pozwanego i jego adresu na który ma być wysłany nakaz