    From: "SiEmIoN" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pozew przeciw ZUS - proszę o pomoc
    Date: Fri, 8 Apr 2005 13:09:06 +0200

> [...]
    > dostaje je w najnizszym możliwym wymiarze, pomimo że wyliczyłem iż należy
    > jej
    > się kwota większa o ok 200 pln. ZUS po prostu nie sprawdził druków z
    > zakładów
    > pracy, tylko przyjął najniższy możliwy wymiar świadczenia. Przez cały ten
    > czas pisaliśmy z mamą odwołania, dostarczyliśmy w komplecie wszystkie
    > druki
    > RP7, wydawało się że nawet wszystko jest ok bo przyszło jakieś wyrówanie,
    > ale
    > to wszystko - na ostatnie, najważniejsze odwołanie złożone w 07.02.2005

    Czy odwołanie złożone było pisemnie, wysłane pocztą, listem poleconym za
    zwrotnym poswiadczeniem odbioru? Lub czy zostało złożone na kancelarii
    ewentualnie w punkcie obsługi klienta i potwierdzone przystawieniem stępla?
    Jak nie to zapomnij że takie pismo istniało.

    >a to wyrównanie nie wiadomo czego dotyczyło,
    > bo kwota ma się nijak do czasu pobierania świadczenia i różnicy w należnej
    > wypłacanej kwocie, a poza tym kolejny zasiłek przyszedł znowu w najniższej
    > kwocie.

    To była jednorazowa wypłata dla osób posiadających najniższe świadczenie.

    >Podczas rozmowy telefonicznej z ZUS i prośbie o przysłanie odpowiedzi
    > pisemnej mama usłyszała tylk opytanie "czy już jest pozew w sądzie".
    > Chcemy
    > więc rozwiązać sprawę raz a dobrze, i tutaj pytanie do Was - do jakiego
    > sądu
    > trzeba złożyć taki pozew (sądu pracy, rejonowego czy jakiegoś innego) i
    > czy
    > ktoś może dysponuje formularzem takiego pozwu. Z góry serdecznie
    > dziękujemy

    1) Jeżeli pismo do ZUS zostało złożone w takiej formie jak opisałem wyżej
    to:

    a) czy napewno nie dotarło pismo informujące o wydłużeniu terminu
    rozpatrzenia sprawy na podstawie przepisów KPA?
    b) jeżeli nie było żadnego pisma faktycznie to należy złożyć skargę na
    bezczynność organu - i gwarantuję że w tym przypadku polecą nagany na
    pracowników odpowiedzialnych (ktoś dał pewnie ciała i teraz nijak nie wie
    jak się wyplatac).

    2) Czy napewno nie było uchybień z Waszej strony??? Inaczej jesteście na od
    początku na przegranej pozycji, dobrze to przeanalizujcie bo będzie Was to
    kosztowało sporo nerwów.
    2) Pozew do sądu składasz w formie pisemnej (nie ma specjalnego formularza)
    do Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w Warszawie Al. Solidarności 182
    bodajże, załaczając wszelką możliwą dokumentację jaka Ci przyjdzie do głowy,
    łacznie z korespondencją jak była kierowana do/z ZUS, ale:
    - na co złozysz pozew? możesz tylko na decyzję o przyznaniu renty w
    zaniżonej wysokości, na decyzji jednak jest dokładne pouczenie o odwołaniu i
    nie wiem czy nie będzie trzeba wnosić dodatkowego wniosku o przywrócenie
    terminu. Proponuję jednak od razu zwrócić się o przydzielenie adwokata z
    urzędu ponieważ nie poradzicie sobie w zawiłości przepisów jakie bedą brane
    pod uwagę w tej sprawie.

    3) Co to za Oddział ZUS tworzy takie szopki?

    --
    Pozdrawiam :) helldust
    h...@t...pl