  • Data: 2006-02-06 15:53:20
    Temat: Re: poswadczenie nieprawdy!!
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):

    > A co to jest "uprawnienie o charakterze publicznoprawnym"?

    Pojęcie "innej osoby uprawnionej do wystawienia dokumentu" należy
    interpretować wąsko, obejmując nim wyłącznie te osoby, które na mocy
    szczególnej regulacji otrzymują prawo do sporządzenia dokumentu, któremu
    podobnie jak w przypadku dokumentów sporządzanych przez funkcjonariuszy,
    przysługuje cecha zaufania publicznego (zob. Prokuratura i Prawo,
    Orzecznictwo z 1998, z. 4, poz. 6). Źródłem uprawnienia może być norma
    prawna o charakterze generalnym, wyrok sądowy lub inna decyzja organu
    władzy państwowej. Sprawcą przestępstwa z art. 271 może być także osoba
    wystawiająca dokument w imieniu innego podmiotu, który otrzymał taką
    kompetencję na mocy przepisu prawnego - zob. też OSNKW 1996, z. 3-4 poz. 17.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"