    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: postrzelony rolnik
    Date: Tue, 21 Nov 2023 14:35:23 +0100
    <xwT4N.2945$Zi1.2244@fx13.ams1> <bg16N.39243$ni5.10168@fx09.ams1>
    <ujabeg$u89$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ujah0o$r17$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <ujb60k$sfs$3$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ujc6je$vbr$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <ujc8vf$fsu$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <13o9bumdmcavc$.e28m7w4kl6b.dlg@40tude.net>
    <ujg7u2$s4r$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <1g79ihgkv251d$.1n7dtoah9x8ch.dlg@40tude.net>
    <ujgskr$be1$3$RTomasik@news.chmurka.net>

    On Tue, 21 Nov 2023 01:18:32 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Jak Ci zależy, to mogę zeskanować podręcznik do tego, bo gdzieś mam. Jak
    > miałem egzamin z mechaniki płynów, to najpierw się tego uczyłem do
    > egzaminu z miesiąc (straszna kobyła, a nie robiono wówczas jeszcze
    > symulacji metodą elementów skończonych) a na końcu Profesor gratulując
    > pozytywnie zdanego przyznał, że to "taka teoria opracowana w ich
    > Instytucie i rzeczywistość lekko od tego odstaje".

    Dziekuje, nie trzeba - zdaje sobie sprawe.

    > Problemem jest to, że tej pracy oporów powietrza nie nie można opisać
    > jednym wzorem. Największym problemem jest ustalenie, co się dzieje na
    > stykach. Jak przechodzi z turbulentny w laminarny, a potem jak zaczyna
    > koziołkować.

    A tych przejsc jest tam chyba znacznie więcej, bo zaczynamy od
    nadzwiekowych.

    > Ani na 7500 metrów, ani na 10500 metrów nie jesteś w stanie wykluczyć,
    > ze ktoś przypadkowy tam będzie stał. Chodzi głównie o to, że masz
    > pamiętać, że pocisk na dystansie tarczy, terrorysty czy innego godnego
    > celu nie wyparowuje, a leci dalej. I to o wiele dalej, niĹź taki Shrek
    > ogarnia swoją wyobraźnią. Dlatego przykładowo nie strzelamy pociskiem
    > pełnym do człowieka ja krawędzi dachu. Jak już musimy, to drobnym
    > śrutem. Nie walimy breneką czy sztucerem po lesie równolegle do ziemi.

    Breneka chyba ma kiepska aerodynamike ... ale tez moze pare km
    przeleciec.

    > Jak strzelamy do człowieka na ulicy, to na tle ściany, albo nisko w nogi
    > (pocisk walnie w ziemię),

    W nogi to wam chyba regulamin nakazuje i to raczej z innych przyczyn.

    > albo leżąc na ziemi w barki (pocisk poleci w niebo).

    No jak - poleci, ale przeciez spadnie :-)

    > Dlatego przykładowo jestem sceptycznie nastawiony do noszenia
    > broni przez sportowców - nawet tych doskonale strzelających - bo nikt im
    > na to nie zwraca uwagi.

    Ale moze bedzie nie do namierzenia :-)

    J.