  • Data: 2006-08-05 16:44:53
    Temat: Re: postepowanie spadkowe problem (dosc dlugie)
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 5 Aug 2006 09:25:21 +0200, "koment"

    > Problem ktory sie
    >pojawil jest taki, ze Mama zaniedbala sprawe i w ciagu 6 miesiecy od smierci
    >nie odrzucila spadku.

    rozumeim ze nie ma problemu z podzialek - twoja mam nic nie chce.

    w takim razie na sprawie o dzial spadku po prostu we wniosku sie
    wpisuje, ze wlascicielem nieruchomosci A ma byc osoba X, nieruchomosci
    B osoba Y itp.

    mozliwe jest, zeby caly spadek dostala jedna osoba - po prostu wszyscy
    na rozprawie musza sie zgodzic z wnioskiem - wtedy sad nie bedzie
    wnikal w udzialy, skoro wszyscy spadkobiercy sie zgadzaja.

    widzialem taka sprawe o dzial spadku, gdzie dzieci i matka (spadek po
    ojcu/mezu) we wniosku napisaly, ze wszystkie nieruchomosci maja byc
    matki - na sprawei wszyscy sie zgodzili z wnioskiem i sedzia dala
    takie orzeczenie (de facto dzieci nic nie dostaly, bo cala masa
    spadkowa poszla na matke).

    >1. Nikt nam nie powiedzial jaka jest wartosc tego wszystkiego -wiec jak to
    >mamy ustalic? (wiem ze jesli zanizymy wartosc o ponad 33% a Urzedowi sie
    >wyda malo to dodatkowo obciaza nas kosztem rzeczoznawcy)

    mowiac nieelegancko - pi razy oko.
    ziemia - sprawdz w sieci, ile kosztuje hektar w towim wojewodztwie,
    ale powinno byc kilka tysiecy za hektar.

    z domem gorzej, ale mozna sie zorientowac z ogloszen zw sieci
    lub podjesc do US i podpytaj urzednika, ktory przyjmuje sprawy
    zwiazane ze spadkami.

    no i nie boj sie tak US, tam tez sa ludzie - jak keidys po sprawie
    podalem wartosc domu "na oko" to pani mi podpowiedziala, jaka wartosc
    moze zaakceptowac, bo podalem za niska - od reki przeprawilem i bylo
    OK.

    >2. Jak mozna dokonac splaty podatku spadkowego zeby nie wyjsc jak Zablocki
    >na mydle? Chodzi tu glownie o to, ze jak zostanie ustalona wartosc podatku -
    >i wytrzepiemy skads (skad to nie mam pojecia) kase na podatek - to jak
    >wspomnialem ciotka nie ma zamiaru sprzedawac czegokolwiek-wiec co zrobic
    >zeby wyjsc chociazby na zero?

    bez przesady, podatek nie jest az tak duzy - to chyba 1 grupa spadkowa
    (czyli jakies 3%) to macie kwote wolna od podatku (9kpln?) a poza tym
    osoba ktora przejmie mase spadkowa moze chyba zaplacici te pare stow
    (bo chyba nie powinno wyjsc wiecej podatku).

    pozdarwiam,
    Cyb