  • Data: 2006-09-17 03:30:24
    Temat: Re: postepowanie spadkowe problem (dosc dlugie)
    Od: ja<j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > majatku".
    > W sklad masy majatkowej wchodzi: dom w Kozminku (kolo Kalisza) polozenie
    > jest praktycznie w centrum miasteczka przy glownej ulicy kolo rynku, do tego
    > dochodzi 1,6ha ziemi (z czego czesc to ogrod w ktorym stoi (sic!) jakis dom,
    > no i reszta gruntow to pola (ziemia klasy 6)
    > 1. Nikt nam nie powiedzial jaka jest wartosc tego wszystkiego -wiec jak to
    > mamy ustalic? (wiem ze jesli zanizymy wartosc o ponad 33% a Urzedowi sie
    > wyda malo to dodatkowo obciaza nas kosztem rzeczoznawcy)
    Wartość ocenia spadkobierca (średnia wartość podobnej nieruchomości w okolicy),
    jeśli US się nie zgadza na taką wycenę zawiadamia spadkobiercę i ten może się
    kłócić lub zmienić wycenę, jeśli się kłóci US zleca wycenę biegłemu i jesli jego
    wycena różni się od spadkobiercy o (chyba) więcej niź 20%, kosztami wyceny
    obciąża spadkobiercę.
    > 2. Jak mozna dokonac splaty podatku spadkowego zeby nie wyjsc jak Zablocki
    > na mydle? Chodzi tu glownie o to, ze jak zostanie ustalona wartosc podatku -
    > i wytrzepiemy skads (skad to nie mam pojecia) kase na podatek - to jak
    > wspomnialem ciotka nie ma zamiaru sprzedawac czegokolwiek-wiec co zrobic
    > zeby wyjsc chociazby na zero?
    Zlecić sprawę fachowcowi. Jest wiele haczyków...
    > 3. Czy istnieje mozliwosc wpierw sprzedac (np. ziemie) a z kasy ktora sie za
    > to dostanie splacic podatek?
    To rzeczy niezleżne. Deklarację należy złoźyć w większości podobnych sytuacji w
    ciągu miesiąca od uprawomocnienia się postanowienia o nabyciu spadku. Naruszenie
    terminu - zwykle do 1000 złotych grzywny. Jeśli deklaracja jest niepełna, bo nie
    może, korekta 2 tygodnie od ustania powodu. To duży skrót.
    > 4. Czy mozna placic podatek spadkowy na raty albo dostac jakies umorzenie?
    Odpada. Jeszcze nie słyszałem. Ale tu: gospodarstwo rolne jest z podatku
    zwolnione (nie dotyczy specjalistycznych budynków hodowli lub do upraw, domu
    mieszkalnego, a taki dom nie kosztuje dużo. Warto usiąść i spokojnie obliczyć
    podatek (wystarczy aktualna ustawa o podatku od spadków i darowizn) być może
    podatek będzie znikomy lub żadny?
    > (Mama i Tata to nauczyciele emeryci i mam niepelnosprawna siostre.
    > Dziekuje za wszelkie uwagi i pomoc z gory :)
    > Pozdrawiam serdecznie
    > Pawel (koment)
    Myślałem, że odpisuje dziewczynie. Kurcze, Ci bym nie odpisał...

    -> http://usenet.pomocprawna.info