  • Date: Thu, 20 Jan 2005 23:24:32 +0100
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: posiadanie wytrychów

    Dnia 20/01/2005 15:58, Przemek R. wrote :

    > mozna miec, mozna nawet dobry sprzet do otwierania drogich samochodow
    > legalnie
    > w internecie kupic. Kiedys ktorys z komendantow w tv sie zalil.

    Nie. Z Kodeksu Wykroczeń:

    Art. 129. § 1. Kto:
    1) wyrabia, posiada lub nabywa wytrychy, jeżeli nie trudni się zawodem,
    w którym są one potrzebne
    2) dostarcza wytrychów osobie nie trudniącej się takim zawodem;
    3) wyrabia, posiada lub nabywa klucze do cudzego domu, mieszkania lub
    innego pomieszczenia albo schowania bez zezwolenia osoby uprawnionej lub
    organu administracji,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
    [...]
    § 3. Wytrychy, klucze lub narzędzia podlegają przepadkowi, choćby nie
    stanowiły własności sprawcy.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have