  • Data: 2010-05-06 09:54:27
    Temat: Re: [pord] kolizja, jak się bronić
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 5 May 2010, PlaMa wrote:

    > Ma ustąpić pierwszeństwa osobie jadącej za nim? czy może ja Cię źle rozumiem?

    Jakby jechał za nim, to by nie wjechał mu w drzwi, lecz w bagażnik.
    Problem w tym, że "tamten" jechał sąsiednim pasem. A przynajmniej
    o takiej wersji dyskutujemy (a nie że *zaczął* wyprzedzać lub omijać,
    samemu dokonując dopiero "wjazdu na pas po skosie").

    I w tym (problem), że fakt jazdy tymże pasem kłóci się z poczuciem
    sprawiedliwości (mojego nie wykluczając :P), bo zawłaszczył sobie
    "nie swój pas", ale takie postawienie sprawy ma oparcie w całym prawie
    - od cywilnego poczynając, na drogowym kończąc ;)
    To ostatnie (ochrona prawna posiadania, nawet "nielegalnego") to
    trochę dowcip, ale mniej więcej tak działa, a powodem jest, że inne
    postawienie sprawy wymagałoby femtyliona wyjątków do określenia
    kto jest winien!
    A tak... "ostatni kto powstrzymując się od naruszenia prawa mógł
    zapobiec wypadkowi jest winien".
    I to wcale nie wyprzedzający był tym "ostatnim".

    pzdr, Gotfryd