  • Data: 2008-05-18 22:37:45
    Temat: Re: porada potrzebna - KK art 217
    Od: PL <c...@u...alles> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisal:

    > opisu wygląda, że miała miejsca bezskutkowa kolizja drogowa.
    > Rowerzysta uderzył w stojący pojazd, a następnie usiłował oddalić się
    > z miejsca zdarzenia. Kierujący, który najpewniej nie miał szans
    > stwierdzić od razu, czy kolizja spowodowała straty zadziałał
    > odruchowo i zatrzymał sprawcę wywracając go - bo innego sposobu nie
    > miał. Można oczywiście dyskutować nad ewentualnym przekroczeniem
    > przez krewkiego kierującego uprawnień wynikających z zatrzymania
    > obywatelskiego, ale w mojej ocenie na 217 kk to o wiele za mało, by
> [...]

    celem dzialania kierowcy byla chec odegrania sie na rowerzyscie, w sumie
    nie do konca wiem za co - nawet zakladajac ze pojazd zostal uszkodzony
    to trudno zakladac ze bylo to uszkodzenie rozmyslne, prawda ? w takiej
    sytuacji napasc na rowerzyste byla troche przesadna. cale zdarzenie
    mialo miejsce na drodze dojazdowej pod blokiem mieszkalnym, slepej
    zreszta, - nie bardzo bylo gdzie uciekac wiec oddalenie sie z miejsca
    wypadku chyba nie bedzie podnoszone; kierowca nie wzywal rowerzysty do
    zatrzymania sie a od razu uzyl sily. roztaczasz raczej zniechecajaca
    wizje, ale mimo wszystko pojde do sadu i sproboje zawalczyc o swoja
    racje.

    --
    Pawel