  • Data: 2004-09-02 07:12:58
    Temat: Re: pomylka sprzedajacego w cenie
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    użytkownik Piotr Macura napisał(a) w wiadomości

    > Można się powołać na błąd istotny (84 kc.), ale jeśli Kupujący będzie miał
    > sporą wiedzę prawną to może to łatwo obalić i sprawę wygrać (są orzeczenia w
    > tej sprawie obalające ten argument). W związku z tym czy sprawa jest wygrana
    > czy przegrana zależy tylko od argumentów Kupującego.

    Tak Ci się tylko wydaje że to kwestia argumentacji, a to tylko kwestia
    spełnienia bądź nie przesłanek z art. 84 kc.
    Błąd co do ceny przy umowie sprzedaży zawsze będzie błędem istotnym.
    Pozostaje tylko kwestia czy kupujący może ten błąd z łatwością zauważyć lub czy
    o nim wiedział. Jeśli cena znacząco odbiega od ekonomicznej wartości rzeczy
    wtedy należałoby przyjąć iż błąd był łatwo zauważalny.

    A rad nie potrzebuje :), zresztą to nie był mój post i jak ja zrozumiałem
    dotyczył sytuacji teoeretczynej.

    --
    JOHNSON :)