eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: pomózcie - co zrobic? (dłuuugie)Re: pomózcie - co zrobic? (dłuuugie)
  • Data: 2005-01-09 19:26:13
    Temat: Re: pomózcie - co zrobic? (dłuuugie)
    Od: "Ajron" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Jak najbardziej masz podstawy prawne do tego, aby ta kanapa została ci
    wymieniona, a sprzedawca nie ma prawa takich bzdur ci opowiadać, za to sa
    kary i to dosc duze. Mozesz udac sie do Rzecznika Praw Konsumenta (liste
    masz tu: http://www.konsument.net4.pl/rzecznik.htm), jak by byli bardzo
    oporni. Wierz mi, że pozamiata u nich tak, że na długo im się odechce
    nabijania w butelke (przynajmniej w małopolsce zamiata :))

    A teraz do rzeczy...
    Możesz skorzystać z tzw "rękojmi" na podstawie: "Kodeks Cywilny art.
    556-582"

    Po pierwsze: masz do czynienia z wadą fizyczna
    "- rzecz nie ma właściwości, o istnieniu których sprzedawca zapewnił
    kupującego"

    Po drugie przysługuje ci prawo z tytułu rękojmi:
    "- Kupujący zawiadomił sprzedawcę o wadzie w ciągu miesiąca (termin
    reklamacyjny) (...)"

    I teraz możesz żądac:
    "- Obniżenia ceny w stosunku do obniżenia wartości rzeczy ze względu na
    posiadaną wadę.
    - Dostarczenia rzeczy wolnej od wad. Żądanie to przysługuje jednak w razie
    zakupu rzeczy oznaczonej co do gatunku, czyli takiej, która nie jest
    wyróżniona poprzez posiadanie jednostkowych, tylko sobie właściwych cech.
    Rzeczami oznaczonymi co do gatunku są np. buty, telewizor, meble czy
    samochód.
    - Usunięcia wady. Żądanie to przysługuje w razie zakupu rzeczy oznaczonej co
    do tożsamości, np. garnituru szytego na miarę. Żądanie to skuteczne jest w
    przypadku gdy sprzedawca jest zarazem wytwórcą rzeczy albo przynajmniej na
    podstawie pisemnego upoważnienia wytwórcy prowadzi naprawy i serwis."

    Korzystając z uprawnień z tytułu rękojmii możemy żądać zwrotu kosztów, które
    ponieśliśmy w związku ich dochodzeniem. Natomiast w razie reklamacji towarów
    o wadze powyżej 10kg lub o dużych rozmiarach kupujący nie ma obowiązku
    dostarczania ich do punktu handlowego sprzedawcy a odbiór odbywa się w
    miejscu i czasie wskazanym przez kupującego.
    Pozdrawiam i powodzenia :)
    Ajron


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 09.01.05 19:40 kam
  • 09.01.05 19:52 Ajron
  • 09.01.05 20:03 kam
  • 09.01.05 20:22 Ajron
  • 09.01.05 20:42 kam

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1