  • Data: 2003-01-13 13:08:31
    Temat: Re: pomocy -> troszkę długie
    Od: "SOTB" <k...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "eLaIs" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:avuasj$b0m$1@news.tpi.pl...
    > witajcie drodzy grupowicze ,licze na Wasza pomoc ,
    > otoz od jakis dwoch tygodni firma Readers Digest z siedziba w Warszawie
    > (ul.Łucka- o ile takowa istnieje ) przesyla mi pod moj adres materialy
    rozne
    > z informacja ze doszlam do finalu itd. moge wygrac 350 tys zlotych. Ja z
    ta
    > firma nie mam nic wspolnego ,twierdza ,ze komputer wybral moje nazwisko
    > losowo. Czy ich postepowanie jest zgodne z prawem ? zaczyna mnie to
    wkurzac
    > mowiac delikatnie ,czy z tego nie beda jakies problemy ?
> [...]

    To zwyczajni oszuści. Jak łatwo zauważyć druki, które otrzymujesz są
    zamawiane w drukarni, w której nie opłaca się drukować jednego egzemplarza.
    Nakład takiego druku to min. 500 sztuk. Nazwisko i imię jest wydrukowane już
    przez komputer. Pewnie na formularzu wydrukowano też inne nazwiska. Wniosek
    z tego taki, że nie jesteś jedyną osobą, która "wygrała" szansę otrzymywania
    makulatury do domu. Komputer wylosował co najmniej 500 osób. Każda z nich ma
    do wygrania 350tys złotych. Z całą pewnością nie należy nic odsyłać ani
    dzwonić, bo osoba, z którą się skontaktujesz słodkim głosem przyjmie obelgi
    i po skończonej rozmowie potwierdzi aktualność adresu w bazie danych. Za
    miesiąc dostaniesz pięć razy więcej makulatury od innych firm, a na każdym
    druku będzie napisane małymi literkami: "Adres Państwa uzyskaliśmy od firmy
    itd. itd."
    Jeśli nic nie odeślesz, to otrzymasz kolejne druki: "Ostateczne wezwanie do
    odebrania nagrody". Wyobraź sobie, że dostało to 500 osób (Myślisz: jak to
    cudownie, że przytrafiło się to również Tobie). Razem firma ma do wypłacenia
    175 mln zł. Nawet w totolotka ogólna pula jest chyba mniejsza. A jak trudno
    w totka wygrać - każdy wie. Należy pamiętać, że w totka należy los kupić, a
    w omawianym przypadku już "wygrałaś".

    Przed dziesięcioma laty, gdy dostęp do komputerów nie był jeszcze
    powszechny, różne firmy pod postacią firm wysyłkowych zbierały dane na temat
    klientów. Być może zamówiłaś kiedyś z jakiejś firmy wysyłkowej (OTTO,
    Willemse-ogrody, Bon-prix, Readers-dig.) jakieś wyroby, a one (firmy)
    skwapliwie to wykorzystują. Może dla sprawdzenia adresu?

    Niestety, jest to wnerwiające i sam chętnie dowiedziałbym się co można z tym
    zrobić.

    Pozdrawiam
    SOTB