    From: Maciej Bebenek <m...@u...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: polkomtel i 3 złote:)
    Date: Sat, 20 Nov 2004 20:14:49 +0100

    Użytkownik Wirtualna napisał:

    > Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@u...org> napisał w
    > wiadomości news:cno2sh$6ao$1@inews.gazeta.pl...

    > 485 to wykaz dokumentów, stanowiących podstawę roszczenia o zapłatę -
    > polkomtel nie ma zamiaru nawet przedstawić swojego stanowiska w sprawie a co
    > dopiero któryś z przewidzianych dokumentów, wymaganych przez sąd do wydania
    > nakazu zapłaty.

    Czyli KPC. Wiesz, przyznałem juz się, że nie jestem prawnikiem, ale tryb
    postepowania przed sądem nieco sie różni od trybu wyjaśniania
    niezgodności w rozrachunkach.

    Z drugiej strony - owszem, mogłby (niekoniecznie powinien). Ale obawiam
    się, że przyniosło by to negatywny skutek tych, których tu bronimy.
    Zwiekszenie kosztów obsługi administracyjnej, prawnej, itp.

    Z kolejnej strony - brałem udział w paru procesach z udziałem
    największej spółki telekomunikacyjnej i zarówno poziom przygotowania
    dokumetnów, jak i merytoryczny pełnomocników wołał o pomste do nieba. I
    oczywistym jest, że te procesy wspomniana spółka przerżnęła, w zasadzie
    na własną prośbę. Inna sprawa - nie działy sie one w Warszawie, a na
    tzw. głębokiej prowincji.

> [...]
    > idź se kliencie i wyjaśniaj, jest wporządku - dlaczego polkomtel sam sprawy
    > nie ruszy np. przesyłając pismo:
    > Szanowni Państwo,
    >
    > W przypadku przedmiotowej wpłaty, na rachunek Polkomtel wpłynęło dnia xxx
    > tyle to a tyle złotych. W załączeniu przesyłamy poświadczony przez bank
    > wyciąg z historii transakcji.
    > Zgodnie z regulaminem świadczenia usług paragraf, ustęp uważa się wpłynięcie
    > kwoty na rachunek bla bla bla.
    >
    > I było by ok. A stanowisko typu gwóźć nas to obchodzi, idź se pan załatwiaj,

    ale do reklamacji na poczcie takie kwitki nie są potrzebne. Poza tym
    zauważ, że wystosowanie listu poleconego tej treści przewyższa wartość
    należności kilkukrotnie.

    > Tu chodzi o podejście do sprawy - Polkomtel zmienia regulamin świadczenia
    > usług, po czym informuje Abonentów, że zmiana regulaminu nie uprawnia do
    > wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych bez ponoszenia
    > kary umownej. Wprowadza jawnie w błąd. Podobnie w przypadku zmiany cennika.
    > Przy wprowadzaniu MSR nie jednemu abonentowi Polkomtel przywalił kary - i
    > mówie to z pełną odpowiedzialnością, gdyż akta spraw leżą na pl. Powstańców
    > Warszawy 1

    Wiem ;-) Parę z nich mam na oku.

    > SOKiK uznał postanowienie regulaminu świadczenia usług Polkomtel za
    > niedozwoloną klauzulę umowną i zakazał jej stosowania. Nie wiem, czy wyrok
    > się już uprawomocnił, czy Polkomtel zdecydował się na apelację, gdyż o dziwo
    > nic pocztą nie przychodzi - a w trakcie zmieniałem adres do doręczeń i to
    > chyba w sekretariacie SOKiKu umknęło...
    >
    > Zaskarżona klauzula w brzmieniu:
    > "W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, kwota podlegająca zwrotowi
    > zostanie zaliczona na poczet bierzących lub przyszłych zobowiązań abonenta"
    >
    > Amc 63/02/P (o ile dobrze pamiętam)

    czyli niezgodnie z KC. Wspomniana spółka juz poprawiła (też po paru
    procesach). Nie dopuscili sprawy do UOKiKu. Maja lepszych prawników?
    :-)

    M.