eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopolkomtel i 3 złote:)Re: polkomtel i 3 złote:)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Maciej Bebenek <m...@u...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: polkomtel i 3 złote:)
    Date: Sat, 20 Nov 2004 20:14:49 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 92
    Message-ID: <cno53a$f40$1@inews.gazeta.pl>
    References: <cnlrog$akc$1@nemesis.news.tpi.pl> <cnmqt5$1eu$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <cnn96g$1i$1@inews.gazeta.pl> <cnna4q$210$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <cnnb1t$5u8$1@inews.gazeta.pl> <cnnhsc$5vl$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <cnnrlr$8up$1@inews.gazeta.pl> <cno15l$3p7$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <cno2sh$6ao$1@inews.gazeta.pl> <cno4fs$nj0$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 80.55.24.130
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1100978090 15488 80.55.24.130 (20 Nov 2004 19:14:50 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 20 Nov 2004 19:14:50 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <cno4fs$nj0$1@nemesis.news.tpi.pl>
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    X-User: virrus
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; PL; rv:1.7.2) Gecko/20040803
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:256845
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Wirtualna napisał:

    > Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@u...org> napisał w
    > wiadomości news:cno2sh$6ao$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >>Wiesz, ja nie z branzy :-) KPC czy KC? A i w jednym i w drugim nic mi
    >>nie pasuje.
    >
    > 485 to wykaz dokumentów, stanowiących podstawę roszczenia o zapłatę -
    > polkomtel nie ma zamiaru nawet przedstawić swojego stanowiska w sprawie a co
    > dopiero któryś z przewidzianych dokumentów, wymaganych przez sąd do wydania
    > nakazu zapłaty.
    >

    Czyli KPC. Wiesz, przyznałem juz się, że nie jestem prawnikiem, ale tryb
    postepowania przed sądem nieco sie różni od trybu wyjaśniania
    niezgodności w rozrachunkach.

    Z drugiej strony - owszem, mogłby (niekoniecznie powinien). Ale obawiam
    się, że przyniosło by to negatywny skutek tych, których tu bronimy.
    Zwiekszenie kosztów obsługi administracyjnej, prawnej, itp.

    Z kolejnej strony - brałem udział w paru procesach z udziałem
    największej spółki telekomunikacyjnej i zarówno poziom przygotowania
    dokumetnów, jak i merytoryczny pełnomocników wołał o pomste do nieba. I
    oczywistym jest, że te procesy wspomniana spółka przerżnęła, w zasadzie
    na własną prośbę. Inna sprawa - nie działy sie one w Warszawie, a na
    tzw. głębokiej prowincji.

    >
    >>>>A tak przy okazji - widziałaś kiedyś, jak wygląda wyciąg bankowy u
    >>>>takich klientów? :-)
    >>>
    >>>nie wiem - moze mnie uswiadom
    >>
    >>Istnieje jedynie w formie elektronicznej, a bank z klientem rozliczają
    >>się globalnie. WIęc wydruk takiego dokumentu mozna sobie.... Zresztą,
    >>chyba magiczna wiara w dokument z pieczątka juz powoli ginie w narodzie?
    >
    > ale tu nie chodzi o wiarę, tylko o zasadę - uważasz że Polkomtel stwierdzają
    > idź se kliencie i wyjaśniaj, jest wporządku - dlaczego polkomtel sam sprawy
    > nie ruszy np. przesyłając pismo:
    > Szanowni Państwo,
    >
    > W przypadku przedmiotowej wpłaty, na rachunek Polkomtel wpłynęło dnia xxx
    > tyle to a tyle złotych. W załączeniu przesyłamy poświadczony przez bank
    > wyciąg z historii transakcji.
    > Zgodnie z regulaminem świadczenia usług paragraf, ustęp uważa się wpłynięcie
    > kwoty na rachunek bla bla bla.
    >
    > I było by ok. A stanowisko typu gwóźć nas to obchodzi, idź se pan załatwiaj,
    > traktuję w ten sam sposób.
    >

    ale do reklamacji na poczcie takie kwitki nie są potrzebne. Poza tym
    zauważ, że wystosowanie listu poleconego tej treści przewyższa wartość
    należności kilkukrotnie.

    > Tu chodzi o podejście do sprawy - Polkomtel zmienia regulamin świadczenia
    > usług, po czym informuje Abonentów, że zmiana regulaminu nie uprawnia do
    > wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych bez ponoszenia
    > kary umownej. Wprowadza jawnie w błąd. Podobnie w przypadku zmiany cennika.
    > Przy wprowadzaniu MSR nie jednemu abonentowi Polkomtel przywalił kary - i
    > mówie to z pełną odpowiedzialnością, gdyż akta spraw leżą na pl. Powstańców
    > Warszawy 1
    >

    Wiem ;-) Parę z nich mam na oku.


    >>>masz racje - Polkomtel w SOKiK to także przypadek.
    >>
    >>Możesz cos wiecej?
    >
    > SOKiK uznał postanowienie regulaminu świadczenia usług Polkomtel za
    > niedozwoloną klauzulę umowną i zakazał jej stosowania. Nie wiem, czy wyrok
    > się już uprawomocnił, czy Polkomtel zdecydował się na apelację, gdyż o dziwo
    > nic pocztą nie przychodzi - a w trakcie zmieniałem adres do doręczeń i to
    > chyba w sekretariacie SOKiKu umknęło...
    >
    > Zaskarżona klauzula w brzmieniu:
    > "W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, kwota podlegająca zwrotowi
    > zostanie zaliczona na poczet bierzących lub przyszłych zobowiązań abonenta"
    >
    > Amc 63/02/P (o ile dobrze pamiętam)

    czyli niezgodnie z KC. Wspomniana spółka juz poprawiła (też po paru
    procesach). Nie dopuscili sprawy do UOKiKu. Maja lepszych prawników?
    :-)


    M.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1