  • Data: 2004-11-20 19:00:29
    Temat: Re: polkomtel i 3 złote:)
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@u...org> napisał w
    wiadomości news:cno2sh$6ao$1@inews.gazeta.pl...
    > Wiesz, ja nie z branzy :-) KPC czy KC? A i w jednym i w drugim nic mi
    > nie pasuje.
    485 to wykaz dokumentów, stanowiących podstawę roszczenia o zapłatę -
    polkomtel nie ma zamiaru nawet przedstawić swojego stanowiska w sprawie a co
    dopiero któryś z przewidzianych dokumentów, wymaganych przez sąd do wydania
    nakazu zapłaty.

    > Istnieje jedynie w formie elektronicznej, a bank z klientem rozliczają
    > się globalnie. WIęc wydruk takiego dokumentu mozna sobie.... Zresztą,
    > chyba magiczna wiara w dokument z pieczątka juz powoli ginie w narodzie?
    ale tu nie chodzi o wiarę, tylko o zasadę - uważasz że Polkomtel stwierdzają
    idź se kliencie i wyjaśniaj, jest wporządku - dlaczego polkomtel sam sprawy
    nie ruszy np. przesyłając pismo:
    Szanowni Państwo,

    W przypadku przedmiotowej wpłaty, na rachunek Polkomtel wpłynęło dnia xxx
    tyle to a tyle złotych. W załączeniu przesyłamy poświadczony przez bank
    wyciąg z historii transakcji.
    Zgodnie z regulaminem świadczenia usług paragraf, ustęp uważa się wpłynięcie
    kwoty na rachunek bla bla bla.

    I było by ok. A stanowisko typu gwóźć nas to obchodzi, idź se pan załatwiaj,
    traktuję w ten sam sposób.

    Tu chodzi o podejście do sprawy - Polkomtel zmienia regulamin świadczenia
    usług, po czym informuje Abonentów, że zmiana regulaminu nie uprawnia do
    wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych bez ponoszenia
    kary umownej. Wprowadza jawnie w błąd. Podobnie w przypadku zmiany cennika.
    Przy wprowadzaniu MSR nie jednemu abonentowi Polkomtel przywalił kary - i
    mówie to z pełną odpowiedzialnością, gdyż akta spraw leżą na pl. Powstańców
    Warszawy 1

    > Możesz cos wiecej?
    SOKiK uznał postanowienie regulaminu świadczenia usług Polkomtel za
    niedozwoloną klauzulę umowną i zakazał jej stosowania. Nie wiem, czy wyrok
    się już uprawomocnił, czy Polkomtel zdecydował się na apelację, gdyż o dziwo
    nic pocztą nie przychodzi - a w trakcie zmieniałem adres do doręczeń i to
    chyba w sekretariacie SOKiKu umknęło...

    Zaskarżona klauzula w brzmieniu:
    "W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, kwota podlegająca zwrotowi
    zostanie zaliczona na poczet bierzących lub przyszłych zobowiązań abonenta"

    Amc 63/02/P (o ile dobrze pamiętam)

    p.
    W,