  • Data: 2004-06-27 06:59:27
    Temat: Re: polisa posagowa PZU
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "dominik" <d...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości
    > witam wszystkich!
    >
    > rodzice w lipcu 1984 wykupili mi w PZU polisę na okres 20 lat
    > na sumę 50.000zł, ze składką miesięczną 220zł
    >
    > PZU zobowiązał sie ze wypłaci mi po okresie ubezpieczenia sumę tą
    wzrastającą
    > corocznie o 8,8%, czyli po 20 latach mialem otrzymac 138.000zł.
    >
    > jakiej kwoty mogę sie spodziewac i o jaką walczyc w sądzie? czy istnieje
    jakaś
    > metoda wyliczenia owej sumy o jaką mozna się ubiegac?
    > czy warto brać adwokata?

    Trzeba wystąpić do sądu o waloryzację sądową. Przy czym nie wolno brać
    pieniędzy najpierw z PZU.
    Najczęstszym miernikiem waloryzacji jest przeciętne wynagrodzenie.
    Mniej więcej może wyglądać to tak:
    1984 - 138000 zł (starych) stanowiło x= przeciętnych wynagrodzeń, przy czym
    x=138000/16838(przeciętne wygrodzenie w 1984 roku)
    2004 - wartość waloryzowanej polisy = x * obecne przeciętne wynagrodzenie
    Przy czym raczej całej sumy się nie dostanie, gdyż skutkami inflacji powinny
    być dotknięte obie strony.
    Według mnie sprawa jest dość banalna i nie warto korystac z adwokata.

    --
    JOHNSON :)