  • Data: 2006-08-02 15:48:49
    Temat: Re: policyjne morderstwo
    Od: R2r <b...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemek R. napisał(a):
> [...]
    To trochę się nie rozumiemy. Czym innym jest chwycenie za broń i zabicie
    tylko dlatego, że ktoś włamał mi się do domu, a czym innym jest postrzał
    w chwili, gdy on np. próbuje zwiać. Chodzi mi o to, że obywatel ma mieć
    zagwarantowane prawo obrony również mienia poprzez możliwość
    "aresztowania" przestępcy i nie powinien wtedy obawiać, że spotkają duże
    kłopoty jeśli rabusiowi coś się stanie. Zdaję sobie sprawę, że to trochę
    trudne technicznie, ale chyba niemożliwe. Zauważ, że postrzelenie
    złodzieja nawet bez skutku śmiertelnego może rodzić sankcje karne wobec
    strzelenia. Czyli wychodzi na to, że mam się bać bronienia własnego mienia.

    > korekta on wtdy NIE jest bezkarny

    Ładnie to wyszło :-) ale domyśliłem się o co chodzi. Problem w tym, że
    np. w opisanym przykładzie kara dla sprawcy nic mi nie daje. Nie mam
    satysfakcji w tym, że ktoś jest w więzieniu, a na pokrycie strat nie
    specjalnie mogę liczyć. I to jest w wariancie optymistycznym. W
    pesymistycznym złodziej ucieka i tyle go widzieli. Więc wychodzi na to,
    że ta ochrona mienia jest taka jak przystanków autobusowych, czy witryn
    sklepowych. Czyli tylko teoretyczna.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____