    From: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: policja w Siemianowicach Śląskich
    Date: Sat, 4 Dec 2004 11:58:10 +0100

    > A ja odwrócę sytuację. Ukradli ci telefon, dostałeś na ulicy w zęby i
    > wyrwano ci komórę. Jedynym dowodem są twoje zeznania, jesteś pewien, że
    > on. facet nie ma alibi, ale telefonu nie znaleziono. Zgodnie z twoją
    > logiką sprawcę nalezy uniewinnić, bo nie ma niepodważalnych dowodów.
    > Sprawiedliwie?

    odpowiem na to. Nalezy uniewinnic, gdyz mamy tu 2 zeznania,
    oskarzony i pokrzywdzony, czyli w tym przypadku sad by decydowal
    czy lepiej wypuscic potencjalnego zlodzeiaj czy zamknac, czyli ma 50 %
    ze slusznie go skaze.
    Jestem tego zdania co Robert Tomasik, nie wolno na takiej podtsawie
    zakmykac, bo on
    predzej czy pozniej znow cos ukradnie i pewnie wpadnie.

    A jezeli bedzie popelniona zbrodnia to dowody zawsze sie znajda (nie ma
    doskonalego morderstwa)
    to zalezy tylko i wylacznie od tego jak sie sledczy do sprawy przylozy, bo
    jego zadaniem jest
    znalezienie dowodow na podtsawie ktorych sad skaze badz uniewinni sprawce.

    W opisywanym przez Ciebie przypadku jako sad posiwecil bym te jedan minute
    i wytlumaczyl
    1. pokrzywdzonemu czemu nie moge zamknac oskarzonego. Odwrocil bym
    sytuacje i sie zapytal co on by
    w takim przypadku zrobil gdyby ktos doniosl na niego, ne bylo by
    dowodow tylko zeznania
    pokrzywdzony kontra oksarzony, wytlumaczylbym ze w tym przypadku zaden
    proces nie nmialby najmniejszego
    sensu gdybym z gory zakladal ze oskarzony klamie o pokrzywdzony zawsze
    mowi prawde.

    2. oskarzonemu dalbym do zrozumienia ze fakt iz go uniewinniam nie
    oznaczam ze nie wierze w jeggo wine
    i poniformowal ze jezeli to rzeczywiscie on to predzej czy pozniej znow
    sie spotkamy a wtedy
    juz moze nie miec tyle szczescia.

    P.