    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: policja pomaga
    <hLx%N.4525$AQJ1.1424@fx11.ams1> <v1n62r$q80$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <q8nwlw18fzam$.51gnvfupucvo$.dlg@40tude.net>
    <v1t5v4$to6$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <23l80ubgd08r$.if80a3i2c8lm.dlg@40tude.net>
    <3cx0O.13488$ELC2.6273@fx12.ams1>
    <1...@4...net>
    <uiS0O.3490$ifn.99@fx05.ams1>
    <1v6lc0i3dl9na.1tm2n4j7u6svg$.dlg@40tude.net> <hxc1O.7$bREe.1@fx08.ams1>
    <v2nt6b$moa$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v2pioi$16n$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1x9phm2i81ont$.zude4v1mi4jy$.dlg@40tude.net>
    <v2q7v1$2c4ck$1@dont-email.me> <tMa4O.1418$ec77.1107@fx05.ams1>
    <v2st7e$2toe3$1@dont-email.me>
    Date: Mon, 27 May 2024 00:37:57 GMT

    On 2024-05-25, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Oczywista oczywistość. Aż dziwne, że o tym wspomniałeś.
    > Dokładnie tak samo jak starasz się w innych krajach w ich lokalnych
    > językach, czy nawet zgodnie z lokalnym zwyczajem żeby być zwyczajnie
    > uprzejmym.

    To miło z Twojej strony i na pewno, o ile będą Cię w stanie zrozumiec i
    nie zajmiesz im za duzo czasu to to docenią. Troche się to robi
    upierdliwe przy częstych interakcjach, dlatego zwykle wystarczy zapytać
    czy ktoś mówi po angielsku.

    > A jednak we Francji widać i czuć różnicę w porównaniu do innych państw
    > europejskich.

    W innych państwach nikt nie ma tak nasrane z fałszywym poczuciem dumy
    narodowej, a ludzie są zwyczajnie pomocni. Nb. spróbuj zacząć w podobny
    sposób, po holendersku, rozmowę w Holandii.

    > Przecież napisałem: często udają, że nie rozumieją po angielsku.
    > Widać, że rozumie, ale udaje, że nie rozumie.
    > Obsługa sklepu/stacji potrafi nawet zwyczajnie cię zignorować, gdy
    > próbujesz nawiązać kontakt w innym języku niż francuski. Po prostu się

    No ale zdaje się twierdzisz, że próbowałeś nawiązywac kontakt w języku
    farncuskim bo to jest Twój kanon uprzejmej interakcji na obczyźnie?

    > Ja piszę o doświadczeniach z ostatnich kilku lat, a nie z ćwierć wieku temu.

    Rozumiem, że uważasz, że coś się tu przez ten czas zmieniło?

    > Jest uśmiech i uprzejmość zanim się zorientują, że nie mówisz po
    > francusku. Potem zwrot o 180%.

    Sposób, który opisałem działał bardzo ładnie. Może być posrało ich
    jeszcze bardziej w międzyczasie, ale trochę wątpie.

    --
    Marcin