eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopolicja pomaga › Re: policja pomaga
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
    efonica.de!telefonica.de!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!newsreader4.netco
    logne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer
    04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <5cf1555a$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf54ea3$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf556b9$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf57e12$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf63d69$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf68721$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf690f6$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf69ff9$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf7d9d1$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf816e3$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf822d6$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf83597$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <vn9ima65cluq$.i9l86zhobmtn.dlg@40tude.net>
    <5cf96eec$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfa3e27$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfad264$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.190608.invalid>
    <5cfbf15e$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.190608.invalid>
    <5cfc1a22$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfc1de0$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <5cfc1de0$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: policja pomaga
    Date: Mon, 10 Jun 2019 16:03:27 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 45
    Message-ID: <5cfe63a4$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.96.101
    X-Trace: 1560175524 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 520 83.26.96.101:49184
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4228
    X-Received-Body-CRC: 192087006
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:785406
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5cfc1de0$0$529$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 08.06.2019 o 22:27, Robert Tomasik pisze:
    [...]
    >http://szpital.mielec.pl/index.php/oddzialy/635-sor
    -przypominamy-zasady-kwalifikacji-pacjentow
    >SOR: przypominamy zasady klasyfikacji pacjentów

    >W medycynie ratunkowej w większości państw UE stosuje się tzw. system
    >TRIAGE polegający na określaniu kolejności przyjmowania pacjentów
    >według pięciu kolorów. Z zasady tej korzysta także Szpital
    >Specjalistyczny im. Edmunda Biernackiego w Mielcu, który niedawno
    >zaktualizował swój system triażowy.

    >Pacjenci Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w pierwszej kolejności
    >poddawani są klasyfikacji przez triażystów. Najpilniejszej
    >interwencji wymagają pacjenci ,,czerwoni", których życiu zagraża
    >bezpośrednie niebezpieczeństwo - są oni przyjmowani natychmiastowo.
    >Pacjenci ,,żółci" czekają do 60 minut; natomiast pacjenci ,,zieloni" i
    >,,niebiescy", których życiu i zdrowiu nie zagraża bezpośrednie
    >niebezpieczeństwo, mogą oczekiwać na wizytę do 6 - 8 godzin. Czas
    >oczekiwania pacjentów ,,zielonych" i ,,niebieskich" może być znacznie
    >krótszy, o ile na Szpitalnym Oddziale Ratunkowym nie znajdują się w
    >danej chwili pacjenci wymagający natychmiastowej bądź bardzo pilnej
    >pomocy.

    Tyle teoria, a w praktyce: we wroclawskim szpitalu Wojskowym, ktory
    Triage powinien miec opanowany perfekcyjnie, do tej oceny czeka sie
    pare godzin.

    No ale moze jak rodzina/pacjent ma sile przebicia, to szybciej
    dowiezie.

    >Warto podkreślić, że kwalifikacją pacjentów według ich stanu zajmują
    >się wykwalifikowani triażyści. To właśnie od triażystów pacjent
    >uzyskuje pierwszą, podstawową pomoc w postaci badań, wstępnego
    >zaopatrzenia czy podania leków.- Do pacjentów i ich rodzin apelujemy,
    >by mimo zdenerwowania problemami zdrowotnymi, wykazali się
    >cierpliwością względem stosowanych procedur.

    po tych 8h trudno sie nie denerwowac ... oczywiscie ma to tez dobre
    strony - po 8h siedzenia na twardym, pacjent moze samodzielnie
    ozdrowiec :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1