    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: policja odmawia przyjecia zgloszenia
    Date: Fri, 21 Mar 2014 20:16:38 +0100
    <lg1frp$c92$2@mx1.internetia.pl> <lg1q8d$c1$1@node2.news.atman.pl>
    <lg25u5$ldv$1@node1.news.atman.pl> <lg2qa0$1d6$1@node2.news.atman.pl>
    <lg357l$n0m$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <lg6qh2$fpb$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <lgck8r$fsr$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <lgd81s$4eh$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <lgeabg$34q$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <lgf6th$v3$2@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <lgfmtm$h13$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>

    Dnia 2014-03-20 23:00, Użytkownik Budzik napisał:

    > Stawiasz sprawę na głowie.
    > Jakkolwiek nie podobałby ci się mój argument - nie upoważnia do takiego
    > odzywania się.

    Mam inne zdanie.

    > I to pomimo tego, że kolega pisał ci iż:
    > - przejrzał kilka monitoringów na stokach i mozna rozpoznac +- sylwetke,
    > sposób jazdy, to na czym jedzie dana osoba
    > - nie potrzebujesz rozpoznac sprawcy po twarzy (bo znamy uczestników
    > wypadku), musisz tylko z dwóch osób rozpoznać ktora to ktora a to bardzo
    > czesto bedzie mozliwe (np. po sylwetce, czy po kolorze ubioru)
    > - tym bardziej okreslenie winy moze byc mozliwe bo np. A jechał na kreche i
    > ewidetnie wjechał w B.

    Sąd dopuści tylko taki materiał gdzie sprawca zostanie rozpoznany
    po twarzy i to bez wątpliwości. Rozpoznawanie po sylwetce, ruchach
    czy ubraniu możesz sobie wsadzić tam gdzie wiesz.

    > Oczywiście moze być tak, ze jednak monitoring tego jednoznacznie nie
    > stwierdzi bo np. zderzenie było poza obszarem monitorowania, bo było akurat
    > bardzo daleko od kamery, bo obie osoby są podobnej budowy ciała, obie
    > jechały na nartach i obie były ubrane na czarno.
    > Ale na pewno nie można stwierdzić, że się nie da.

    W przypadku kiedy wiadomo że twarz sprawcy nie będzie jednoznacznie
    rozpoznawalna można stwierdzić że się nagranie nie przyda.
    A oponować będzie tylko osobnik nie znający praktyki sądowniczej.