  • Data: 2006-03-27 21:18:57
    Temat: Re: polecony - doreczony - ale adresat za granica.
    Od: Marek <e...@m...pl.cut-it> szukaj wiadomości tego autora

    Hello sg
    Mon, 27 Mar 2006 23:08:25 +0200 you wrote:

    > to mnie zawsze ciekawi, przecież takie odebranie rodzi pewne skutki
    > prawne, jak to możliwe, że odbiera to osoba, która nie jest adresatem ?

    coz, osoba bardzo starsza albo bardzo mloda moze nie do konca zdawac sobie
    sprawe z tych skutkow. tak wlasnie bylo.

    > Jeśli chodzi o podatek od spadku, to trzeba w terminie złożyć papiery do
    > US i w terminie opłacić podatek. Jak się tego nie zrobi to potem płaci
    > się karę, karne odsetki i inne takie, a to że ktoś jest za granicą to
    > trudno.

    czyli nic nie da wyjasnienie (w sumie poswiadczone podpisem na druku
    pocztowym) ze tak naprawde nie otrzymal wezwania adresat?

    > Może udaj się do naczelnika US i spróbuj to wyjaśnić.

    problem w tym, ze jest to na drugim koncu Polski, sprawa spadkowa odbyla sie
    zaocznie, bez udzialu zainteresowanego a druk przyszedl z US i na nim zlozyl
    juz informacje inny spadkobierca.
    szczerze mowiac, to nawet nie wiemy jakie bylo orzeczenie sadu. po prostu
    pojawilo sie juz po wyjezdzie spadkobiercy za granice.

    dzieki za zainteresowanie moim pytaniem.
    --
    pozdrawiam,
    Marek