  • Data: 2006-11-25 09:11:49
    Temat: Re: polacy nie gesi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 23 Nov 2006, anndrzej wrote:

    > I co z Kodeksem Postępowania Administracyjnego - czy przednik RP jest
    > ustawowo zobowiązany do odpowiedzi na list elektroniczny tak jaj na zwykły
    > ??.

    A co rozumiesz przez "list elektroniczny"?
    To nie jest dowcip.
    Definicja "formy pisemnej" jest w Kodeksie Cywilnym, nakaz używania tejże
    formy ("za wyjątkiem jak starczy ustnie" nieściśle skracając dopuszalne
    wyjątki) jest w KPA.
    Pytam więc o jakiej "formie" mówisz, bo owszem, list elektroniczny może
    być "formą pisemną" ale równie dobrze może być "niczym" (a ściślej: "inną
    formą wyrażenia woli", czasami istotną czasami nie).
    Zależnie od uwierzytelnionego podpisu dla jasności.
    W stosunkach cywilnoprawnych stosowanie elektronicznej formy pisemnej
    wymaga zgody strony (bo wiąże się z kosztami), na mój gust w postępowaniu
    administracyjnym przymusu nie ma, chyba że gdzieś procedura będzie
    przewidywała - jak np. przy składaniu deklaracji ZUS a za jakiś czas
    być może podatkowych.

    pzdr, Gotfryd