    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pojazd uprzywilejowany?
    Date: Fri, 4 Apr 2008 17:04:45 +0200

    Użytkownik "robal" <r...@B...op.pl> napisał w wiadomości
    news:ft4hsf$kvo$4@atlantis.news.neostrada.pl...

    > A w sytuacji gdyby się okazało, że Foka nie miała prawa do takich
    > działań, kierujący nią popełnił by przestępstwo :). Sądzisz, że nadal
    > autor wątku byłby ukarany za wykroczenie w takiej hipotetycznej sytuacji?

    Przerde wszystkim uzurpowanie sobie prawa do bycia uprzywilejowanym, to
    raczej wykroczenie, a nie prezesrtępstwo (pomijam okazywanie legitymacji).
    Poza tym to nie ma nic do rzeczy, bo nadal nie usprawiedliwia sprawcy
    nieustąpienia, chyba, że - jak już pisałem - dałby radę dowieść, ze
    wiedział, ze to nie jest pojazd uprzywilejowany. Wówczas może sąd uznał by,
    że jego działania nie niosły za sobą szkodliwości społecznej.