  • Data: 2008-04-05 10:13:19
    Temat: Re: [OT] Re: pojazd uprzywilejowany?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jakuboff" <j...@i...mail> napisał w wiadomości
    news:i_SdnR9Ol7cft2ranZ2dnUVZ_tSknZ2d@rcn.net...

    > To jeszcze jedno mi do głowy przyszło. Czy za, brzydko mówiąc, strzelenie
    > w pysk przebierańcowi w mundurze z fałszywą legitymacją odpowiem jak za
    > napaść na funkcjonariusza?

    Nie, albowiem prawo chroni funkcjonariuszy publicznych, a nie osoby ubrane
    w mundur. W odróżnieniu do pojazdu wysyłającego niebieskie światło błyskowe
    i syrenę.

    > Jeśli nie, to czym ten przykład różni się od wcześniejszych?
    > Szczególnie w sytuacji, gdy widział to jakiś patrol, przebieraniec
    > uciekł, wypadła mu fałszywa legitymacja, ja zostałem zatrzymany
    > (aresztowany?), a później okazało się, że legitymacja jest fałszywa.

    Pozostaje kwestia dowodowa. Skoro pseudopolicjant uciekł, to jak dowieść,
    że był lub że nie był policjantem. Poza tym napadanie i lanie po pysku
    umundurowanego policjanta niesie za sobą inne niebezpiaczenstwa. Nawet
    jeśli Ty będziesz pewien, ze to przebieraniec, to przechodnie nie. Ktoś
    może uczynnie podłożyć Ci nogę przykładowo.