    From: JK <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podstawka w samochodzie >36 kg
    Date: Fri, 06 May 2011 21:31:10 +0200

    W dniu 2011-05-06 17:51, Krzysztof Jodłowski
    pisze:
    > Nie odbiega. Może chociaż popatrz na te
    > wykresy ze zrozumieniem.

    Tak, chyba wciąż nie dociera do ciebie, że mój
    post dotyczył zdania:
    "W Polsce wszyscy chyba udają, że ich dzieci
    nie mają więcej niż 36 kg."

    > tysięcy dzieci.
    > Tak, warszawskich :)

    A co sądzisz, że np. w Krakowie to krasnoludki
    mieszkają? A w Szczecinie dzieciom błona
    między palcami wyrasta?

    > się znacząco może co 30 -50 lat.
    > Nieprawda. Ostatnio stosunkowo mocno urośliśmy
    > i utyliśmy.

    Tak? To powiedz o ile i jakim okresie.

    > "Znacząco" i "statystyka" to dwa rozbieżne
    > pojęcia. Jak jeden ma 10 a drugi 90 to średnio
    > mają 50. Tak samo jeśli jeden ma 49 a drugi
    > 51. A dla jednych znacząco to 1 a dla innych 40.

    No to dokonałeś odkrycia. Nota bene pisząc
    "Ostatnio stosunkowo mocno urośliśmy i
    utyliśmy" właśnie podpierasz się statystyką.

    > Nie obrażam się na te _statystyki_. Tylko
    > chyba ich nie rozumiesz. Siatka centylowa
    > pokazuje tylko statystyczny rozkład
    > wzrostu/wagi dla konkretnego wieku. Na tym
    > akurat wykresie są wartości od 3% do 97%, co
    > oznacza, że w sumie 6% populacji (czyli mniej
    > więcej co 15 dziecko) wykracza powyżej lub
    > poniżej.

    Super, że to zrozumiałeś. Te siatki to
    odpowiedź na twoje pytanie o udawanie.

    > I Ty mi mówisz chyba, że ok. 6% dzieci nie
    > jeździ samochodami i to ja się doszukuje
    > spisków. Nie. Pytam po prostu jak jest w
    > rzeczywistości lub jak powinno być. Dalej OT.

    Ja nic takiego nie mówię. Chyba masz zbyt
    bujną wyobraźnię. Wskaż mi jedno moje zdanie,
    w którym coś takiego stwierdzam.

    JK