  • Data: 2011-01-22 02:06:10
    Temat: Re: podpis niebieskim długopisem - ciekawa teoria
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paulina" <n...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:ihdbvi$9ac$1@news.dialog.net.pl...

    > Zapomniałam napisać, że to podobno wynika z prawa UE - jakiegoś
    > rozporządzenia.

    Z niczego to nie wynika, ale aka jest praktyka. Gdzieś ze dwadzieścia lat
    temu założyłem w Krakowie w Sądzie akt notarialny opatrzony czarną
    pieczęcią i czarnym podpisem z prośbą o opatrzenie go klauzulą
    wykonalności - to była umowa pożyczki z zastawem chyba. Sąd wezwał mnie do
    uzupełnienia braków formalnych poprzez nadesłanie oryginału w zamian
    kserokopii. Napisałem sądowi pismo, że to oryginał, co łatwo sparwdzić
    pocierając poslinionym palcem pieczęć. Na oryginale się rozmaże, a na ksero
    nie. Sąd mnie powiadomił, że dopuszcza taki dowód i wezwał do wpłaty
    jakiejś tak kwoty na zaliczkę dla biegłego, który będzie ślinił palec.
    Dałem za wygraną i poszedłem do notariusza po czarno-niebieski odpis. Z
    tym, ze to było w czasach, gdy nie było skanerów czy kolorowego ksero.
    Teraz w mojej ocenie trochę to bez sensu.