  • Data: 2011-01-22 09:04:10
    Temat: Re: podpis niebieskim długopisem - ciekawa teoria
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-22 09:28, .B:artek. pisze:

    > Jest taka praktyka, przesąd czy wierzenie - nie wiem jak to nazwać.
    > Pochodzi jeszcze z czasów, gdy ksera kolorowe nie były popularne, o
    > skanerach i obróbce komputerowej dostępnej dla każdego nie wspominając.
    > Na pewno dla przeciętnej osoby mającej do czynienia z dokumentami podpis
    > niebieskim długopisem będzie sygnałem, że dokument nie jest kopią.
    > Natomiast podpis czarnym wzbudzi wątpliwości i spowoduje dłuższe
    > dociekanie.
    >
    > Z prawnego punktu widzenia nigdzie takiego wymogu nie ma (a przynajmniej
    > ja nie słyszałem).

    Ten przesąd jest uzasadniony nawet teraz. Kolorową kopię atramentową
    sprawdzisz pod lubą, czy tusz składa się z jednego, czy trzech kolorów.
    W przypadku czarnego - niekoniecznie. A oba się będą mogły rozmazywać
    pod śliną. Albo i nie. Kto powiedział, że nie ma nierozmazujących się
    pieczątek?

    --
    Liwiusz