  • Data: 2011-01-22 08:28:54
    Temat: Re: podpis niebieskim długopisem - ciekawa teoria
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22-01-2011 02:14, Paulina pisze:
    > Spotkałam się z ciekawą teorią:
    > pism urzędowych nie należy podpisywać kolorem czarnym, aby można było
    > odróżnić oryginał od kopii
    >

    > Oczywiście jest to absurdalne i nie wierzę, aby aby kolor długopisu był
    > w jakikolwiek sposób unormowany prawnie i sądzę, że co najwyżej jest to
    > zwykła wygoda aby taki urzędnik musiałby się mocno wysilić, by to
    > odróżnić oryginał od kopii (oczywiście pomijając istnienie kolorowych
    > kser i drukarek).
    >
    > Jeśli jestem w błędzie proszę o wyprowadzenie mnie z niego.

    Jest taka praktyka, przesąd czy wierzenie - nie wiem jak to nazwać.
    Pochodzi jeszcze z czasów, gdy ksera kolorowe nie były popularne, o
    skanerach i obróbce komputerowej dostępnej dla każdego nie wspominając.
    Na pewno dla przeciętnej osoby mającej do czynienia z dokumentami podpis
    niebieskim długopisem będzie sygnałem, że dokument nie jest kopią.
    Natomiast podpis czarnym wzbudzi wątpliwości i spowoduje dłuższe dociekanie.

    Z prawnego punktu widzenia nigdzie takiego wymogu nie ma (a przynajmniej
    ja nie słyszałem).

    --
    .B:artek.