  • Data: 2003-01-14 21:36:33
    Temat: Re: podpis - czytelny ?
    Od: Jan Galazka <J...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Podpowiedzcie prosze na jakiej podstwie prawnej pan (i) w banku (i nie
    > tylko) zadaja ode mnie napisania na dokumencie bankowym czytelnie mojego
    > imienia i nazwiska w miejscu przeznaczonym na moj podpis. Innymi slowy
    > mowia
    > mi jak ma wygladac moj podpis. Na nic zdaja sie tlumaczena ze moj podpis
    > wyglada zupenie inaczej a moje pelne imie i nazwisko jest juz przeciez
    > napisane (wlasnorecznie) na gorze dokumentu.
    > Czy moze mi ktos podac definicje prawna czytelnego podpisu, jezeli taki
    > kwiatek istnieje.

    Hm, pelen podpis powinien obejmowac imie i nazwisko osoby, ale dotyczy to
    wylacznie aktow notarialnych, o ile pamietam (nie chce mi sie siegac do
    Prawa o notariacie). Wymaganie pelnego podpisu to pewne zabezpieczenie tych
    instytucji. Zawsze mozna powiedziec, ze podpis nieczytelny to parafa, ktora
    tak naprawdwe potwierdza tylko uzgodnienie tekstu umowy, ale wcale nie
    oznacza jej podpisania.
    JG