eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
  • Data: 2022-10-16 03:18:49
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-10-15, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No ja też nie rozumiem po co robert porusza temat obracania się klienta
    > - tym bardziej że taki obrót może tylko policjanta dodatkowo obciążyć,
    > skoro biegli stwierdzili, że dostał z przodu.

    Dlaczego obciązyć? Ktoś kogoś goni, tamten gwałtownie staje, zaczyna się
    obracać. Pewnie nie chce pogadać o aspektak uprawy storczyków.

    > Nie wiem co oni robili ale okazało się że wydali opinię tył naprzód. BTW
    > - ten pierwszy biegły to zdaje się jak się okazało "dyżurny" biegły od
    > opinii na korzyść policji. Tak jak pisałem - biegły powinien być
    > traktowany jako strona w sprawe a nie niezależy ekspert. Jakby byli
    > niezależni to statystycznie niemożliwe jest, że jak biegłych powołują
    > przeciwne strony to niemal w 100% wydają oni przeciwstawne ekspertyzy.

    Wydawałoby się, że taką opinię da się ocenić. Ale kto miałby to zrobić,
    bo wyjdzie na to, że kolejna warstwa biegłych. Natomiast tego, że opinie
    są różne to bym nie demonizował. Z tym, że jak statystycznie są na
    korzyść strony, która powołała biegłego, to coś jest jakby mocno nie
    halo. To w końcu nie adwokat co ma tak manipulować aby klientowi zrobić
    dobrze. Czy może jednak właśnie tak to ma wyglądać?

    > Nawet jakby się obracał, to by świadczyło tylko o tym, że policjant mu
    > strzelił w plecy.

    To chyba zależy właśnie od co i kiedy?

    > Wstrząsnęło czy zaskoczyło? Oczywiste jest to, że jak biegły jest
    > powoływany przez policję lub prokuraturę do domyślnie będzie kopał do
    > bramki pokrzywdzonego.

    Wstrząsneło, bo spodziewałem się, że przy sprawach o takiej wadze, to
    robi się jakieś analizy oparte na (1) skutkach przejścia kuli przez
    ubrania, ciało; (2) lokalizacji drobin prochu, a nie wyrokuje wyłącznie
    na podstawie obecności drobin prochu na zewnątrz. To jest dla mnie
    prawdę mówiąc jakiś kosmos.

    No są faktycznie i rowery składane.

    --
    Marcin