eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu" › Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
  • Data: 2022-10-15 22:44:41
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.10.2022 o 19:30, Shrek pisze:

    > Jak się nie dotknęly to nie było kolizji, a co za tym idzie momentu
    > kolizji.

    I tu błądzisz. Może być tzw. "zajechaniówka", czyli kolizja spowodowana
    poprzez zajechanie drogi, gdzie drugi kierujący chcąc uniknąć zderzenia
    wypada z drogi. No i są jeszcze liczne kolizje w ogóle bez udziału
    drugiego pojazdu - przykładowo ze znakiem drogowym.

    > Tak czy inaczej kolizja nie nastąpiła wtedy kiedy jej uczestnicy
    > pomyśleli o tym żeby wsiąść do samochodu a wtedy kiedy się jebły.
    > Podobnie strzał następuje wtedy kiedy następuje strzał a nie wtedy
    > kiedy strzelec postanowi go oddać.

    W dużym uproszczeniu masz rację oczywiście, ale w niektórych wypadkach
    te ułamki sekund mogą być właśnie kluczowe.

    > Ale katastrofa nastąpiła jak spadł dach.

    A jakby śruba spadając kogoś raniła?

    > Co w zasadzie chcesz powiedzieć - że strzał następuje wtedy kiedy
    > strzelec uzna że zamierza oddać strzał?

    Chcę zwrócić uwagę, że oceniając zasadność użycia broni trzeba wziąć pod
    uwagę liczne okoliczne okoliczności z tym związane, a nie sam moment
    wylecenia kuli z lufy.

    --
    Robert Tomasik