  • Date: Mon, 16 Jul 2012 13:31:06 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podawanie sie za "organ"

    W dniu 16.07.2012 01:44, Robert Tomasik pisze:

    > No ale chodzi o konkretną instytuję faktycznie istniejącą. Czyli Załóżmy
    > ktoś ubiera mundur i podaje sie za policjanta, wykonuje zastrzeżone dla
    > tego organu czynności wykorzystując fałszywe przekonanie osób, że ejst
    > policjantem.

    A jakbyś zakwalifikował taki czyn: robię sobie jakiś wymyślony mundurek,
    coś pośredniego między policją a wojskiem, produkuję ładną legitymację z
    nazwą "firmy" np. "Krajowa Inspekcja Ruchu", organizuję "lizaka" i
    zaczynam kontrolować i inkasować mandaty... Czegoś takiego, jak "Krajowa
    Inspekcja Ruchu" nie ma... Czyli co - oszustwo, czy podszywanie się pod
    "organa"?

    [ciach]

    > No to nie masz racji. O ile sprawcą nie jest osoba najbliższa, to organb
    > dowiedziawszy się o tym wszczyn z urzędu postępowanie.

    Wszczyna. Ale co dalej?

    Teoretycznie oszustwo też powinno być automagiczne ścigane przez policję.

    > Znam takie przypadki i wyroki skazujace zapadają. Jest to jakiś tam
    > kłopot procesowy, ale dajacy się obejść. Pokrzydzony czy sobie życzy,
    > czy nie zeznawać musi.

    "Nie wiem"
    "Nie pamiętam"

    I co, jak zrobisz kradzież, jak rzekomo poszkodowany będzie twierdził,
    że nie kojarzy, czy to jego mienie?