  • 1. Data: 2012-07-15 14:47:36
    Temat: podawanie sie za "organ"
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Ostatnio pojawiła się plaga tak na prawdę ofert firm prywatnych na różne
    niepotrzebne usługi (np. dostęp do KRS), które sprawiają wrażenie
    wezwania do zapłaty jakiejś opłaty administracyjnej przez jakiś organ
    administracji państwowej.

    Stemple, orzełki, groźne nagłówki itepe

    Czy istnieje już jakieś orzecznictwo w tego typu sprawach?

    Np. czy da się to podciągnąć pod Art. 227 KK?

  • 2. Data: 2012-07-15 15:29:12
    Temat: Re: podawanie sie za "organ"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:5002bbe8$1@news.home.net.pl...

    To się robi jako usiłowanie oszustwa. Jest na biegu kilka takich spraw w
    Polsce.

  • 3. Data: 2012-07-15 16:18:41
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-07-15 14:47, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    >
    > Stemple, orzełki, groźne nagłówki itepe
    >
    > Czy istnieje już jakieś orzecznictwo w tego typu sprawach?
    >
    > Np. czy da się to podciągnąć pod Art. 227 KK?

    Chodzi Ci o to?

    http://www.goldenline.pl/forum/2921960/kancelaria-od
    pisow-z-krajowego-rejestru-sadowego-co-to-za-kombina
    cje

    http://www.kancelaria.lex.pl/czytaj/-/artykul/prokur
    atura-wszczela-sledztwo-przeciwko-kancelarii-odpisow

    http://ms.gov.pl/pl/informacje/news,3927,ministerstw
    o-ostrzega.html

    N.

  • 4. Data: 2012-07-15 16:30:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.07.2012 16:18, Nixe pisze:

> [...]
    cje

    > http://www.kancelaria.lex.pl/czytaj/-/artykul/prokur
    atura-wszczela-sledztwo-przeciwko-kancelarii-odpisow

    O proszę, czyli ktoś jednak się wkurzył ;)

    Tak, przypadkiem akurat dokładnie ta sama "kancelaria" z
    Czerniakowskiej, chociaż kiedy mi mignęło podobne pisemko z innej "firmy".

    W sumie dobrze by było, jakby się udało ich mordy opublikować...

  • 5. Data: 2012-07-15 19:27:11
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-15 16:30, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > Czerniakowskiej, chociaż kiedy mi mignęło podobne pisemko z innej "firmy".
    >
    > W sumie dobrze by było, jakby się udało ich mordy opublikować...

    Panstwo Prawa qrwa jego Mac w calej okazalosci !

  • 6. Data: 2012-07-15 19:35:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.07.2012 19:27, Aha.... pisze:

    >>> http://ms.gov.pl/pl/informacje/news,3927,ministerstw
    o-ostrzega.html

    > Panstwo Prawa qrwa jego Mac w calej okazalosci !

    Co masz pretensje do państwa, że oszuści kombinują?

  • 7. Data: 2012-07-15 19:43:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.07.2012 15:29, Robert Tomasik pisze:
    > w wiadomości news:5002bbe8$1@news.home.net.pl...
    >
    > To się robi jako usiłowanie oszustwa. Jest na biegu kilka takich spraw w
    > Polsce.

    Czyli trzeba się zgłaszać jako poszkodowany... Bo w sumie na podszywanie
    się pod "organ" to powinno samo "uprzejmie donoszę" wystarczyć - i
    ewentualne wezwanie na świadka (dlatego zastanawiałem się nad tą drogą).

  • 8. Data: 2012-07-15 20:32:36
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-15 19:35, Andrzej Lawa pisze:

    > Co masz pretensje do państwa, że oszuści kombinują?

    Heh w normalnym panstwie juz byli by dawno zapuszkowani, nas tylko
    ganiaja babcie z pietruszka.
    Panstwo qrwa Prawa jego mac.

  • 9. Data: 2012-07-15 21:28:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.07.2012 20:32, Aha.... pisze:

    > Heh w normalnym panstwie juz byli by dawno zapuszkowani, nas tylko
    > ganiaja babcie z pietruszka.
    > Panstwo qrwa Prawa jego mac.

    Wiesz, oszustwa są ścigane wskutek ich zgłoszenia przez poszkodowanego.

    A w przypadku oszustw często jest tak, że oszukany nie wie, że został
    oszukany, a ktoś kto się nie dał oszukać może nie mieć motywacji (czas!)
    do zgłoszenia próby oszustwa.

    Dlatego się pytałem o możliwość podejścia ze strony paragrafu o
    podszywanie się pod funkcjonariuszy.

  • 10. Data: 2012-07-15 23:37:54
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-15 21:28, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > do zgłoszenia próby oszustwa.
    >
    > Dlatego się pytałem o możliwość podejścia ze strony paragrafu o

    Wychodzi na to ze logo Adidsa' i innych producentow szmat jest w tym
    chorym panstwie skuteczniej chronione niz urzedy panstwowe i godlo
    panstwowe.