    From: "Rezydent" <r...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: poczta polska...
    Date: Tue, 22 Mar 2005 20:51:32 +0000 (UTC)

    > No tu sie z toba zgodze. Paczka lezala w NY 2 miesiace.... Ale to nadawca
    > placil za przesylke i wg mnie Poczta Polska jest odpowiedzialna za calosc
    > przesylki a przynajmniej powinna byc pomocna w reklamacji w USA.
    >
    > 1qa2ws

    owszem, nadawca moze reklamowac, ale odpowiedź amerykanskiej poczty bedzie
    taka, że mają takie procedury i koniec, to ze amerykanie sa chorzy na punkcie
    wąglika, jedzenia itp. to jest dyskusja na pl.soc.polityka bo to rzadzenie
    tym wielkim krajem doprowadza do roznych paranoi, ktorych nie ma gdzie
    indziej, poczatek jest juz na ul. Pieknej w Warszawie i Stolarskiej w
    Krakowie, gdzie tlumy wala do konsulatu drzwiami i oknami po wize;

    owszem procedury amerykanskie sa jasne i proste ulozone kolejno krok po
    kroku, ale sa malo elastyczne, dlugotrwale i mechaniczne... takze procedura
    poczty amerykanskiej jest oczywiscie dobra na dana chwile, ale
    znormalizowanie calego amrykanskiego zycia jest po prostu chore;

    amerykanski celnik otwierajac Twoją paczkę będzie patrzył pod katem procedur,
    etykiet, dat waznosci, druczkow, zaznaczonych krzyzykow i przykladowo jesli
    heroina jest biala, to on nie zwroci uwagi na zolty proszek, bo heroina jest
    biala i juz i tak ma napisane w instrukcji, tak mowili na szkoleniu, i mozesz
    do Stanow wwziezc 40 ton zoltej heroiny...

    i tak jest ze wszystkim w tym kraju

    Pozdr
    Rezydent