  • Data: 2007-02-02 23:19:22
    Temat: Re: płatne wezwanie do zapłaty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 1 Feb 2007, Bungo wrote:

    > LUDZIE!!
    >
    > czy Was pogielo?

    :)

    > Przepraszam za pytanie, ale juz nie moge...
    > Umowa z dostawca netu zawarta zostala na swiadczenie uslug
    > telekomunikacyjnych

    Skąd wiesz, co było w umowie?
    Jeśli w umowie JEST również dostarczanie kanapek, wysyłanie ponagleń
    czy inny element - to jest.
    I tak się składa, że już gdzieś taki zapis widziałem, zdaje się że
    właśnie w umowach telekomunikacyjnych.

    > - wysylanie dowolnych "ponaglen" taka usluga nie jest.

    O ile pamiętam, gdzieś w KC jest zapis iż "gospodarcza" strona sporu
    powinna informować o istnieniu długu - mylę się?
    Jeśli nie, to sprawa jest prosta: dłużnik odpowiada za szkody (a więc
    i koszty) spowodowane własnym niedbalstwem (Kodeks Cywilny, art.471, 477)

    > Tego rodzaju koszty sa normalnymi kosztami funkcjonowania firmy

    Ależ nie są.
    To są koszty nadzwyczajne, tak samo jak straty spowodowane np.
    przez włamywacza. Ktoś (umyślnie lub nieumyślnie) narusza interes
    firmy a ona się broni zgodnie z prawem. Skoro prawo nakazuje
    "powiadomić" to powiadamia, a że to kosztuje...
    "Normalny" koszt to jest koszt posłania f-ry "normalnemu" klientowi
    który płaci w terminie :)

    BTW: tak źle postrzegana tepsa ma zwyczaj powiadamiania dłużnika
    telefonicznie, przed wysłaniem "wezwania". Przynajmniej mi się
    zdarzyło :> (zapomniałem, ale nie śmiałbym się awanturować z tego
    powodu że musieli mnie upominać).

    > Za chwile zaczna moze doliczac osobno za prad, ktory zuzywa serwer

    To akurat jest "zwyczajny koszt" :)

    > pozdrawiam:-)

    Wzajemnie :)

    - Gotfryd