  • 1. Data: 2007-01-31 09:28:08
    Temat: płatne wezwanie do zapłaty
    Od: "Cynio" <c...@p...com.pl>

    Witam
    Mam pytanie czy zgodne z prawem jest umieszczanie w cenniku usług
    pozycji:

    -wysłanie ponaglenia do zapłaty - 20 zł netto

    taki zapis ma mój dostawca internetu i tak się zastanawiam czy taka
    pozycja może sie znaleźć w cenniku?

    --
    Pozdr.
    Cynio

  • 2. Data: 2007-01-31 10:25:28
    Temat: Re: płatne wezwanie do zapłaty
    Od: "Tomy M." <t...@t...webd.pl>

    Użytkownik "Cynio" <c...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]
    >-wysłanie ponaglenia do zapłaty - 20 zł netto
    >taki zapis ma mój dostawca internetu i tak się zastanawiam czy taka

    Takie koszty możesz skarżyć, wysłanie ponaglenia nie
    może tyle kosztować a o karze nic tutaj nie jest
    napisane opłata ze względu na wysokość ma charakter
    kary za nieterminowe wywiązywanie się z zapłaty)
    Wydaje się że jest to niedozwolony zapis umowy
    o ile cennik jest częścią umowy (a pewnie jest)

    Tomy M.

  • 3. Data: 2007-01-31 10:35:55
    Od: "Cynio" <c...@p...com.pl>

    On 31 Sty, 11:25, "Tomy M." <t...@t...webd.pl> wrote:

> [...]
    > kary za nieterminowe wywiązywanie się z zapłaty)
    > Wydaje się że jest to niedozwolony zapis umowy
    > o ile cennik jest częścią umowy (a pewnie jest)

    No tak jakos kwota wydaje mi sie zbyt wygorowana
    Dzieki za odpowiedz

    --
    Pozdr.
    Cynio

  • 4. Data: 2007-01-31 13:42:23
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomy M." <t...@t...webd.pl> napisał

    > Takie koszty możesz skarżyć, wysłanie ponaglenia nie
    > może tyle kosztować

    A ile twoim zdaniem może kosztować?
    Poza tym jeśli jest to w cenniku to klient o tym wie i się na to
    zgodził - cena umowna, więc w czym problem?

  • 5. Data: 2007-01-31 18:34:46
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Alek napisał(a):
    > A ile twoim zdaniem może kosztować?
    > Poza tym jeśli jest to w cenniku to klient o tym wie i się na to
    > zgodził - cena umowna, więc w czym problem?

    w tym że nie wszystko można skutecznie zapisać w umowie
    i w tym, że nie zawsze można zastrzec karę umowną - a taki charakter ma
    zapewne to postanowienie

    KG

  • 6. Data: 2007-01-31 19:40:15
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał

    > nie zawsze można zastrzec karę umowną - a taki charakter ma
    > zapewne to postanowienie

    Jaka znów kara? To tylko koszt sporządzenia i wysłania monitu.

  • 7. Data: 2007-01-31 22:21:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Jan 2007, kam wrote:

    > w tym że nie wszystko można skutecznie zapisać w umowie
    > i w tym, że nie zawsze można zastrzec karę umowną - a taki charakter ma
    > zapewne to postanowienie

    Może to tak wyglądać, ale nie musi.
    Aby takie "ponaglenie" było skuteczne, trzeba wysłać je listem
    poleconym, podpisane przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu
    firmy itp. - oczywiście zapakowanie do koperty i wysyłkę może realizować
    już "normalny" (nie upoważniony do występowania) pracownik, ale razem
    z ZUSem (od obu), amortyzacją kawałka biura, prądem i innymi dodatkami
    razem tych groszy może trochę wyjść.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-02-01 17:49:30
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Cynio wrote:
    > -wysłanie ponaglenia do zapłaty - 20 zł netto
    >
    > taki zapis ma mój dostawca internetu i tak się zastanawiam czy taka
    > pozycja może sie znaleźć w cenniku?

    Coś mi się kołacze po głowie precedens w sprawie takiego zapisu w jakimś
    banku. Coś o usłudze niezamówionej.

    -------------------+
    -------------------+

  • 9. Data: 2007-02-01 22:03:42
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > już "normalny" (nie upoważniony do występowania) pracownik, ale razem
    > z ZUSem (od obu), amortyzacją kawałka biura, prądem i innymi dodatkami

    LUDZIE!!

    czy Was pogielo? Przepraszam za pytanie, ale juz nie moge...
    Umowa z dostawca netu zawarta zostala na swiadczenie uslug
    telekomunikacyjnych - wysylanie dowolnych "ponaglen" taka usluga nie
    jest.

    W cennik firma moze sobie wpisac nawet ostrzezenie dzieci klienta
    przed grypa i umycie samochodu szefa - ale to nie znaczy, ze klient
    sie umowil na placenie takich kosztow. To po prostu bezprawie, podobne
    do wywieszek, ze szatnia za rzeczy w niej pozostawione nie odpowiada.
    Sa juz wyroki dot. znanej z podobnych praktyk tepsy, ktora tez
    naliczala jakies dziwaczne oplaty, bo sobie wpisala je do cennika...
    (oczywiscie uchylajace rzekomy obowiazek pokrywania takich kosztow).

    Tego rodzaju koszty sa normalnymi kosztami funkcjonowania firmy i sa
    juz zawarte w (zawyzonych) cenach uslug. Za chwile zaczna moze
    doliczac osobno za prad, ktory zuzywa serwer oraz za dojazdy
    pracownikow do pracy...

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)

  • 10. Data: 2007-02-02 06:53:56
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 01 Feb 2007 23:03:42 +0100, Bungo napisał(a):

    > Tego rodzaju koszty sa normalnymi kosztami funkcjonowania firmy

    Nie są "normalnymi" kosztami - bo zapłatę za *wykonaną usługę* klient
    winien uiścić w terminie, i nie powinno dochodzić do monitowania i
    przypominaniu mu o jego obowiązkach.

    > i sa juz zawarte w (zawyzonych) cenach uslug.

    Po czy wnosisz że ceny usług są zawyżone?
    Przeprowadziłeś audyt u takiego przedsiębiorcy?

    > Za chwile zaczna moze doliczac osobno za prad, ktory zuzywa serwer
    > oraz za dojazdy pracownikow do pracy...

    Za to akuratnie nie doliczą :) - bo to jest ich *koszt*