eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoplanowane postarzanie produktu - czy mozna pozwac producenta? › Re: planowane postarzanie produktu - czy mozna pozwac producenta?
  • Data: 2013-05-31 23:35:57
    Temat: Re: planowane postarzanie produktu - czy mozna pozwac producenta?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 30 May 2013, ikarek wrote:

    > Uzytkownik "Pawel" <r...@1...0.0.1> napisal

    > Pytanie (troche OT, ale nie do konca): o jakim konkretnie dowodzie
    > mówisz? Masz dokumenty firmowe albo kod zródlowy programu -
    > czy tez w gre wchodzi jakas forma dezasemblacji/dekompilacji? Bo
    > jesli to ostatnie, to chyba dojdzie Ci problem zlamania licencji

    Nielegalne zapisy umowne nie obowiązują, również te z licencji.
    Mi wychodzi, że delegalizacja dotyczy nie desamblacji, a celów
    do których została ona przeprowadzona (75PA).
    Jakby nie patrzeć, "użytkownik końcowy" jest licencjobiorcą
    firmware :)

    > oraz
    > potencjalnie zabójczy problem zrozumienia/uznania Twoich wyników
    > przez bieglego.

    A to owszem, jest prawdopodobne.

    Dochodzi jednak inna sprawa - wykazania umyślności.
    Jasne, że jak w kodzie jest translacja ordynarnego
    if(dateCurrent>dateInitial+blockInterval) to mamy coś co
    ujdzie za dowód, jednak zamaskowanie podobnej blokady pod
    pozorami błędu nie wydaje się aż tak trudne, a wiarygodne
    jest, bo wielu producentom sprzętu wszelakiego udało się
    zupełnie nienaumyślnie (ta... też miałem Seagate z "czarnej
    serii" :))

    pzdr, Gotfryd